Näytä suppeat kuvailutiedot

Konceptutveckling av en Cocktailbar : Grunder för en affärsplan

Felekis, Spiridon (2017)

dc.contributor.authorFelekis, Spiridon
dc.date.accessioned2017-11-16T09:30:00Z
dc.date.available2017-11-16T09:30:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2017111617170
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/135258
dc.description.abstractSyftet med examensarbetet är att skapa mitt egna koncept för en cocktailbar. Mitt koncept är en grund för en affärsplan. Cocktailbaren kommer jag i framtiden att starta själv eller med en samarbetspartner och fungerar på så vis som min egen uppdragsgivare. Genom att ha mitt koncept i skriftlig form, kommer jag att ha grunderna att bygga på och vidare utveckla idén. Med mitt examensarbete vill jag även framföra idéer till andra. Genom inläsning på teori, egna erfarenheter och idéer har jag kunnat skapa en klar bild av mitt koncept. Jag har läst in mig på bolagsformer för att kunna välja den mest lämpade bolagsformen för mitt företag. Konceptet innehåller de viktigaste delarna jag anser i en cocktailbar, trender inom cocktails, storytelling, meny, verksamhet och företagsform. Jag har även använt mig av kvalitativa och kvantitativa metoder. Jag intervjuade en professionell inom restaurangbranschen och gjorde en enkät angående konsumentens alkoholbeteende.sv
dc.description.abstractThe topic of this thesis is about to create my own cocktail bar concept. My concept is the base for a business plan. I will open the cocktail bar by myself or with a partner, therefore for the thesis I have been my own commissioner. By having my concept in written form, I will be able to have the bases to build upon and develop. With my thesis I want also to present ideas for others in hospitality. By reading theory, my own experiences and ideas I have been able to create a clear image of my concept. I studied about company entities to be able to choose the most suitable for my business. The concept contains the most important parts I consider in a cocktail bar, for example cocktail trends, storytelling, menu, business and corporate form. I have also used qualitative and quantitative research methods. I interviewed a professional in hospitality and did a survey regarding consumers alcohol behavior.en
dc.language.isoswe
dc.publisherYrkeshögskolan Novia
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleKonceptutveckling av en Cocktailbar : Grunder för en affärsplansv
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/2219
dc.organizationYrkeshögskolan Novia
dc.contributor.organizationYrkeshögskolan Novia
dc.subject.keywordCocktailbar
dc.subject.keywordkoncept
dc.subject.keywordstorytelling
dc.subject.specializationRestonom
dc.subject.degreeprogramfi=Matkailu|sv=Turism|en=Tourism|
dc.subject.disciplineTurism


Tiedostot

No Thumbnail [100%x300]

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot