Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jääkiekon MM-kisat 2018 - Matkailutuotteen ostopäätökseen vaikuttavat tekijät

Hancock, William (2017)

Avaa tiedosto
Hancock_William.pdf (657.4Kt)
Lataukset: 


Hancock, William
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111717270
Tiivistelmä
Digitalisaation vahva sisääntulo Suomeen 1990-luvun loppupuolella, mahdollisti uusien kilpailijoiden sisääntulon matkailualan markkinoille. Perinteiset matkatoimistot ovat vuosien saatossa olleet pakotettuja muuttumaan markkinoiden mukana, etenkin kun ns. ”online-matkatoimistot” ovat tehneet vahvaa tuloa myös Suomen markkinoille. Pienemmille matkatoimistoille on elintärkeää löytää ne pienet lisäarvoa tuottavat tekijät, joilla saadaan asiakas haalittua käyttämään matkatoimiston palveluja.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan ostopäätökseen, kun kyseessä on Jääkiekon MM-kisojen 2018 palvelutuote. Tämän kysymyksen vastauksia hyödyntämällä, pystyy Event Travel kehittämään olemassa olevaa palvelutuotetta asiakkaiden avulla.

Tämä opinnäytetyö toteutetaan tutkimustyyppisenä opinnäytetyönä, aluksi käydään läpi tietoperustan ensimmäisessä osassa läpi palvelumuotoilua. Palvelumuotoilu on muodostunut 2010-luvulla suureksi ilmiöksi, ja se on merkittävä tekijä palvelutuotteen suunnitteluvaiheessa. Tietoperustan ensimmäisessä osassa käsitellään palvelumuotoilua käsitteenä, sekä sen tuomia hyötyjä ja vaikutusta liiketoiminnassa. Tietoperustan toisessa osassa käsitellään palvelun tuotteistamista, siihen vaikuttavia tekijöitä sekä asiakkaan merkitystä suunnitteluvaiheessa. Tietoperustan analysointiin käytettiin lähteinä kirjoja, internet lähteitä sekä artikkeleita. Opinnäytetyön jälkimmäinen osa koostuu empiirisestä osiosta, jossa perehdytään aluksi Jääkiekon MM-kisojen 2018 palvelutuotteeseen. Empiirisen osan jälkimmäisessä vaiheessa käsitellään työn kannalta olennainen
asiakaskysely.

Tutkimusmenetelminä vastauksien saamiseksi käytettiin asiakaskyselyä, joka lähetettiin aikaisemmin MM-kisoissa käyneille asiakkaille. Kysely lähetettiin kesäkuun alussa vuonna 2017 noin 400 henkilölle.

Opinnäytetyön tiivistelmässä esitetään työn keskeiset kohdat siten, että lukija ymmärtää tiivistelmän luettuaan työn sisältämät pääasiat. Tiivistelmässä esitetään selvitettävän asian tausta, työn tavoite ja rajaus, työn toteutustapa ja mahdolliset menetelmät, työn tekemisen ajankohta sekä tulokset ja päätelmät. Tiivistelmä etenee raportin mukaisessa järjestyksessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste