Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TYHY-päivien ostopäätösprosessi

Forsman, Petra (2017)

Avaa tiedosto
Forsman_Petra.pdf (1002.Kt)
Lataukset: 


Forsman, Petra
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110616638
Tiivistelmä
Tutkimustehtävänä oli selvittää yritysten ostopäätösprosessin kulkua ostopäätöksen tekoon saakka sisältäen yrityspäättäjien pääasialliset tiedonhankintakanavat, valinnan kriteerit sekä yrityksen lopullisen ostopäätöksen syntymisen. Lisäksi selvitettiin kiinteän miljöön puuttumisen vaikutusta mielikuvaan hyvinvointipäivien järjestäjästä.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii 4event Oy. Tutkimuksella pyritään lisäämään toimeksiantajan tietämystä yritysasiakkaiden tiedonhankinnasta sekä valinnan kriteereistä, jotta toimeksiantaja pystyy kehittämään markkinointiaan sekä tuotekehitystään.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jota varten haastateltiin kahdeksan yrityksen päätöksentekijöitä Jyväskylän alueelta. Aineistonkeruumenetelmänä oli teemahaastattelut, jotka suoritettiin yksilöhaastatteluina kasvotusten elokuun 2017 aikana.

Yritykset ymmärtävät työhyvinvoinnin laajana käsitteenä, mutta TYHY-toiminnalla pyritään kohentamaan työyhteisöjen tiimihenkeä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Yrityksien merkittävimmät tiedonhankintakanavat ovat verkostot, internetin Google-haulla tuetaan
päätöstä, ja sosiaalista mediaa käytetään ideoimiseen. TYHY-päiviltä odotetaan luonnon läheisyyttä, yhteistä tekemistä sekä monipuolisuutta aktiviteettien suhteen. Varsinaiseen valintaan vaikuttavat etenkin TYHY-tarjoajan asiantuntijuus sekä palvelualttius. Suurin osa vastaajista koki TYHY-tarjoajan kiinteän miljöön puuttumisen enemmän positiivisena kuin negatiivisena asiana.

Tutkimustulosten perusteella pystyttiin selvittämään, mitkä seikat vaikuttavat mielikuvaan palveluntarjoajista TYHY-päivien takana. Johtopäätöksenä voitiin todeta, ettei kiinteän toimipisteen puuttuminen vaikuta negatiivisesti asiakkaan mielikuvaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste