Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen Ravintolalaiva m/s Marialle

Markkanen, Rakel (2017)

Avaa tiedosto
Markkanen_Rakel.pdf (1.851Mt)
Lataukset: 


Markkanen, Rakel
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112518133
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät on otettava huomioon yrityksen digitaalisen markkinoinninsuunnitelman tekemisessä mahdollisimman laajan asiakaskunnan saavuttamiseksi. Opinnäytetyö toteutettiin produktina, jonka tuotoksena suunniteltiin toi-meksiantajayritykselle, Ravintolalaiva m/s Marialle, digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Digitaalinen markkinointisuunnitelma on toimeksiantajayritykselle ajankohtainen, sillä sel-laista ei ole aikaisemmin laadittu liiketoiminnan pohjalle. Lisäksi yritykseltä ei löydy tällä het-kellä kotisivuja digitaalisen markkinoinnin tueksi.

Työn tietoperusta jaettiin kolmeen päälukuun, joista ensimmäisessä käsitellään digitaalisen markkinointisuunnitelman laatimista yrityksen näkökulmasta. Digitaalisen markkinointi-suunnitelman pohjalla käytettiin SOSTAC-mallia. SOSTAC on 1990-luvulla markkinoinnin suunnittelun avuksi luotu malli. Yritys pystyy SOSTAC-mallin avulla tarkastelemaan mark-kinointitoimenpiteitään laaja-alaisesti ja näin kehittämään markkinointistrategiaansa halut-tuun suuntaan.

Toisessa pääluvussa syvennyttiin digitaalisen markkinoinnin kanaviin, joiden avulla toimek-siantajayritys saavuttaisi lisää potentiaalisia asiakkaita. Markkinoinnin kanaviksi rajattiin ko-tisivut, sosiaalinen media keskittyen erityisesti Facebook-kanavaan sekä Yelp ja TripAdvi-sor -palveluihin. Lisäksi tutkittiin, kuinka hakukoneoptimointi sekä -markkinointi voivat pa-rantaa yrityksen näkyvyyttä digitaalisen median kanavissa ja vahvistaa yrityksen kilpailu-kykyä jatkuvasti kehittyvässä ympäristössä. Viimeisessä pääluvussa käsiteltiin markkinoin-tiviestintää osana yrityksen digitaalista markkinointia.

Produktin päätavoitteena oli kehittää Ravintolalaiva m/s Marialle digitaalinen markkinointi-suunnitelma keskittyen erityisesti yrityksen kannalta tärkeimpiin markkinointikanaviin. Li-säksi digitaalisen median kanavien kehittämisessä keskityttiin hakusanaoptimointiin mah-dollisimman suuren näkyvyyden saamiseksi. Tarkoituksena oli tehdä toimeksiantajayrityk-selle kotisivu-ehdotelma, joka voitaisiin ottaa käyttöön kesäkaudelle 2018. Kotisivu-ehdotelma toteutettiin WordPress-julkaisualustalla. Lisäksi jo olemassa olevia Facebook-sivuja haluttiin kehittää markkinoinnin parantamiseksi sekä jo olemassa olevien, että uusien potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseksi. Produktissa pohdittiin myös, kuinka Ravintola-laiva m/s Maria pystyisi tulevaisuudessa tavoittamaan tehokkaammin kansainvälisiä mat-kailijoita Yelp ja TripAdvisor -palveluiden avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste