Asiakastyytyväisyystutkimus J. Rinta-Jouppi Oy:lle
Soikkeli, Aku (2017)
Soikkeli, Aku
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112818594
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112818594
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia J. Rinta-Jouppi Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä palveluun ja palvelun laatuun. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen, ja kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus J. Rinta-Joupin asiakkaille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua ja palvelun laatua. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka lähetettiin sähköpostitse asiakkaille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä asiakkaat ajattelevat yrityksen asiakaspalvelusta ja sen laadusta. Takaisin tullei-den lomakkeiden määrä oli 60 kappaletta. Tutkimus antaa myös arvokasta tietoa asiakkaiden taustoista sekä selvittää, mitkä käytetyistä markkinointikanavista ovat kaikkein tehokkaimmat.
Tutkimuksen tuloksista tuli ilmi, että J. Rinta-Joupin asiakkaat ovat tyytyväisiä liikkeen toimintaan ja palveluun. Kyselyyn vastanneet antoivat yritykselle kiitettäviä ja hyviä arvosanoja eritoten koskien asiakaspalvelua ja palvelun laatua.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua ja palvelun laatua. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kyselylomakkeella, joka lähetettiin sähköpostitse asiakkaille. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä asiakkaat ajattelevat yrityksen asiakaspalvelusta ja sen laadusta. Takaisin tullei-den lomakkeiden määrä oli 60 kappaletta. Tutkimus antaa myös arvokasta tietoa asiakkaiden taustoista sekä selvittää, mitkä käytetyistä markkinointikanavista ovat kaikkein tehokkaimmat.
Tutkimuksen tuloksista tuli ilmi, että J. Rinta-Joupin asiakkaat ovat tyytyväisiä liikkeen toimintaan ja palveluun. Kyselyyn vastanneet antoivat yritykselle kiitettäviä ja hyviä arvosanoja eritoten koskien asiakaspalvelua ja palvelun laatua.