Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lindex-ketjun markkinointi

Seikola, Karoliina (2007)

 
Avaa tiedosto
Seikola_Karoliina.pdf (544.7Kt)
Lataukset: 


Seikola, Karoliina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200812154433
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää ja arvioida kohdeyrityksen eli Lindex Oy:n markkinoinnin toimivuutta sekä ketju- että myymälätasolla, ja antaa kehittämisehdotuksia varsinkin myymälätason markkinointiin. Tarkoituksena oli myös selvittää kaupan kilpailukeinojen ja suhdemarkkinoinnin tarpeellisuus yrityksen markkinoinnille. Tutkimuksella haluttiin myös selvittää markkinoinnin vaikutusta myymälään, asiakkaisiin ja myyntiin sekä markkinoinnin tarpeellisuutta ja sen kehittämismahdollisuuksia. Tutkimuksen teoriaosassa käsiteltiin erikoiskauppaa, markkinoinnin kilpailukeinoja sekä ketjumarkkinointia. Tutkimuksen teoriaosassa edettiin viitekehyksen mukaisesti. Viitekehyksessä eriteltiin ketjumarkkinointi, markkinointi myymälätasolla sekä suhdemarkkinointi. Myymälätason markkinoinnissa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja eli tuotetta, hinnoittelua, myymälää ja saatavuutta sekä markkinointiviestintää. Teoria osassa käsiteltiin myös erikoiskaupan ominaisuuksia ja sen toimintaa ja kehittymistä. Tutkimuksen empiirisessä osassa tutkittiin kohdeyrityksen markkinointia viitekehyksen mukaisesti. Tutkimuksen empiirisessä osassa toiminnan arviointi perustui lähinnä kirjoittajan omakohtaisiin kokemuksiin sekä keskusteluihin kuuden työtoverin ja esimiehen kanssa. Näin ollen tutkimus on luonteeltaan action research tyyppinen kehittämistutkimus. Tutkimuksen perusteella kohdeyrityksen markkinoinnista löydettiin asioita, joita tulisi kehittää ja selkeyttää. Tutkimuksen tavoitteet saavutettiin ja saatiin kerättyä kehittämisideoita, joita yritys voi tulevaisuudessa hyödyntää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste