Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin automaation hyödyntäminen markkinointiprosessin ja asiakaskokemuksen parantamiseksi : case: Lounea Oy

Lehtonen, Juho-Matias; Mustalahti, Heidi (2017)

 
Avaa tiedosto
Juho-Matias_Lehtonen_Heidi_Mustalahti.pdf (836.8Kt)
Lataukset: 


Lehtonen, Juho-Matias
Mustalahti, Heidi
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112918771
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdytään markkinoinnin automaatioon ja sen hyödyntämiseen asiakaskokemuksen parantamiseksi toimeksiantajan, Lounea Oy:n liiketoiminnassa. Lounea Oy on Lounais-Suomessa toimiva kiinteitä verkkoyhteyksiä toimittava verkko-operaattori, joka on suunnitellut vuoden 2018 alussa markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöönottoa. Ajankohtaisuuden vuoksi toimeksiantaja koki tarpeelliseksi, että toteutetaan opinnäytetyötutkimus, jossa selvitetään, miten Lounea voi hyödyntää markkinoinnin automaatiota markkinointiprosessissaan ja miten asiakaskokemusta pystytään parantamaan markkinoinnin automaation avulla.

Tutkimusmenetelminä käytettiin kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia tutkimuskeinoja. Teoriaosuudessa perehdytään markkinoinnin automaatioon ja asiakaskokemukseen, sekä siihen kuinka toimeksiantaja pystyy omalla toiminnallaan ja oikein resursoimalla parantamaan ja kehittämään digitaalista asiakaskokemustaan markkinoinnin automaation avulla. Työssä käsitellään opinnäytetyössä käytettyjen tutkimusmenetelmien teoriaa sekä sitä, kuinka niistä on hyötyä tutkimuksen toteuttamisessa.

Johtopäätökset ja kehitysideat -luvussa käsitellään automaation käyttöönotossa huomioon otettavia asioita. Kyselytutkimusten ja haastattelujen vastauksista päätellään, että automaatiojärjestelmien ei koeta helpottavan työtä, vaan muuttavan työnkuvaa. Markkinoinnin automaatio kuitenkin helpottaa asiakkaiden kontaktointia ja myynnin tekemistä, sillä järjestelmä osaa kerätä asiakkaasta myynnin kannalta oleellista tietoa. Järjestelmän avulla asiakaskokemus paranee huomattavasti, asiakkaan saadessa lisäarvoa tilannekohtaisesti kohdennetuista viesteistä.

Lisäksi opinnäytetyöstä koostettiin ehdotukset, joissa käsiteltiin videoiden, lisätyn todellisuuden ja bluetooth – laitteiden hyödyntämistä Lounea Oy:n markkinoinnissa. Ehdotusten yhdistävänä tekijänä ovat tunnistautumiseen kannustavat toimenpiteet, mitkä parantavat markkinoinnin automaation toimintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste