Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Stories and Pictures in Tourism Destination Marketing - case Ukkohalla

Kähkönen, Eveliina (2017)

 
Avaa tiedosto
Kahkonen_Eveliina.pdf (1.777Mt)
Lataukset: 


Kähkönen, Eveliina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017113019154
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on Ukkohalla-Paljakka Oy, joka toimii kahdella paikkakunnalla: Hyrynsalmella ja Puolangalla. Opinnäytetyön tarkoituksena on avustaa Ukkohallaa historiallisen kuva- ja tarinakirjan kokoamisessa, joka juhlistaa turistikohteen 30-vuotista taivalta. Kirja kokoaa yhteen Ukkohallan historian alusta alkaen tähän päivään seuraten merkittäviä tapahtumia ja muutoksia. Työn teoreettisena viitekehyksenä toimivat tarinat, kuvat ja brändi, sekä kuinka ne auttavat ja edistävät Ukkohallaa markkinoinnissa.

Aineistonhankintaan käytettiin monipuolisesti erilaisia lähteitä, kuten kirjastoa, internetiä, lehtileikkeitä ja lehtisiä kauden tapahtumista ja menoista. Aineiston hankinta tapahtui itsenäisesti. Lisäksi aineiston hankintaan käytettiin puoli-strukturoitua haastatteluita, jotka toteutettiin kasvotusten tai puhelimessa, ja johon osallistui yhteensä 50 haastateltavaa. Kirjaa oli toteuttamassa opinnäytetyön tekijän lisäksi Ukkohallan projektikoordinaattori, joka teki suurimman työn tarinoiden kirjoittamisessa. Kirja koottiin ja kirjoitettiin aikajärjestyksessä perustamisvuodesta 1988 alkaen. Sisäl-löllisiä ja ulkoisia ratkaisuja tehtiin pitkin prosessia paljon, jotta kirja vastaisi toimeksiantajan tarvetta.

Haastattelut avasivat historiaa laajasti ja näistä haastatteluista kyettiin löytämään monia mielenkiintoisia ajanjaksoja ja ihmisiä. Tarinoita ja kuvia käytetään matkailukohde markkinoinnissa useasti. Ne ovat hyviä työvälineitä markkinointiin, mutta kannattaa muistaa konteksti ja kenelle haluaa markkinoida. Tarinat ja kuvat luovat myös brändiä, joka puolestaan myös markkinoi kohdetta, koska brändi luo tunnettavuutta ja luotettavuutta.

Ukkohallan kuvakirja ei ole tieteellinen tulos vaan kertova teksti kohteen historiasta. Kirja edistää alueen yrittäjien ja työntekijöiden tunnettavuutta. Kirja on myös autenttinen ja uniikki, koska tietoa Ukkohallan historiasta ei ole aiemmin kerätty laaja-alaisesti. Kirjaan on koottu monenlaisia tarinoita eri vuosilta ja erilaisilta ihmisiltä, jotka siirtävät turistikohteen historiaa eteenpäin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste