Näytä suppeat kuvailutiedot

Stories and Pictures in Tourism Destination Marketing - case Ukkohalla

Kähkönen, Eveliina (2017)

dc.contributor.authorKähkönen, Eveliina
dc.date.accessioned2017-12-01T07:04:15Z
dc.date.available2017-12-01T07:04:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2017113019154
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/136866
dc.description.abstractThis thesis is commissioned by Ukkohalla-Paljakka Oy, which operates in two locations: Hyrynsalmi and Puolanka. The purpose of the thesis is to assist Ukkohalla to collect information for historical story/picture book, which celebrates the tourist's destinations’ 30th anniversary. The book goes through Ukkohalla's history from the beginning to this day, by following the major events, activities and changes. The theoretical framework of the thesis includes stories, images and brand, and how these tools are beneficial in Ukkohalla’s marketing. Various sources, such as the library, the internet, press clippings, and leaflets of the events of the season, were widely used for the collection of the material. The acquisition of the material took place independently. In addition, the material was obtained by using semi-structured inter-views, which were conducted through face-to-face or by a phone, involving a total of 50 inter-viewees. The material for the book was collected by the author of the thesis and with the project coordinator of Ukkohalla, who made the most of the work to write stories for the historical sto-ry/picture book. The book was compiled starting from the beginning of 1988 and written in chron-ological order. Content and external solutions were made throughout the process so that the book is in line with the requirements of the commissioner. The interviews opened the history, revealed many interesting periods and people who has taken part in the development of Ukkohalla. Stories and images are widely used means of marketing for tourist destinations. They are good tools, but one should always remember the context, and who is the target group. The stories and images are also used for helping to create a brand that acts also as a marketing tool since the brand creates a sense of trust and reliability. The story and picture book of Ukkohalla is not a scientific result but a story about the tourist des-tinations’ history. It promotes the awareness of the entrepreneur’s services and the workers in the region. The book is authentic and unique, because the company’s history has not been col-lected as widely in the past. The book includes a wide range of stories from different years and eras, and from various people.en
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön toimeksiantajana on Ukkohalla-Paljakka Oy, joka toimii kahdella paikkakunnalla: Hyrynsalmella ja Puolangalla. Opinnäytetyön tarkoituksena on avustaa Ukkohallaa historiallisen kuva- ja tarinakirjan kokoamisessa, joka juhlistaa turistikohteen 30-vuotista taivalta. Kirja kokoaa yhteen Ukkohallan historian alusta alkaen tähän päivään seuraten merkittäviä tapahtumia ja muutoksia. Työn teoreettisena viitekehyksenä toimivat tarinat, kuvat ja brändi, sekä kuinka ne auttavat ja edistävät Ukkohallaa markkinoinnissa. Aineistonhankintaan käytettiin monipuolisesti erilaisia lähteitä, kuten kirjastoa, internetiä, lehtileikkeitä ja lehtisiä kauden tapahtumista ja menoista. Aineiston hankinta tapahtui itsenäisesti. Lisäksi aineiston hankintaan käytettiin puoli-strukturoitua haastatteluita, jotka toteutettiin kasvotusten tai puhelimessa, ja johon osallistui yhteensä 50 haastateltavaa. Kirjaa oli toteuttamassa opinnäytetyön tekijän lisäksi Ukkohallan projektikoordinaattori, joka teki suurimman työn tarinoiden kirjoittamisessa. Kirja koottiin ja kirjoitettiin aikajärjestyksessä perustamisvuodesta 1988 alkaen. Sisäl-löllisiä ja ulkoisia ratkaisuja tehtiin pitkin prosessia paljon, jotta kirja vastaisi toimeksiantajan tarvetta. Haastattelut avasivat historiaa laajasti ja näistä haastatteluista kyettiin löytämään monia mielenkiintoisia ajanjaksoja ja ihmisiä. Tarinoita ja kuvia käytetään matkailukohde markkinoinnissa useasti. Ne ovat hyviä työvälineitä markkinointiin, mutta kannattaa muistaa konteksti ja kenelle haluaa markkinoida. Tarinat ja kuvat luovat myös brändiä, joka puolestaan myös markkinoi kohdetta, koska brändi luo tunnettavuutta ja luotettavuutta. Ukkohallan kuvakirja ei ole tieteellinen tulos vaan kertova teksti kohteen historiasta. Kirja edistää alueen yrittäjien ja työntekijöiden tunnettavuutta. Kirja on myös autenttinen ja uniikki, koska tietoa Ukkohallan historiasta ei ole aiemmin kerätty laaja-alaisesti. Kirjaan on koottu monenlaisia tarinoita eri vuosilta ja erilaisilta ihmisiltä, jotka siirtävät turistikohteen historiaa eteenpäin.fi
dc.language.isoeng
dc.publisherKajaanin ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleStories and Pictures in Tourism Destination Marketing - case Ukkohallaen
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1968
dc.organizationKajaanin ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationKajaanin ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordStories
dc.subject.keywordPictures
dc.subject.keywordTools
dc.subject.keywordTourism Destination Marketing
dc.subject.keywordUkkohalla
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineDegree Programme in International Business


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot