Suosion vaikutuksia pelin markkinointiin
Hoffren, Hanna (2017)
Hoffren, Hanna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120119216
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120119216
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten pelin markkinointi toimii sen jälkeen, kun peli on julkaistu ja suosio on saavutettu. Opinnäytetyössä tarkastellaan pelinkehitysprosessia sekä pelin markkinointia ennen ja jälkeen pelin julkaisun.
Tutkimus tutkii haastattelun, uutisartikkeleiden ja muun materiaalin perusteella pelin markki-nointia pelinkehitysprosessin kanssa ennen julkaisua ja julkaisun jälkeen. Tutkimuksen materiaalina käytettiin internetin keskustelufoorumeja, haastattelua sekä peleistä tehtyjä uutisointeja vuosien varrelta.
Lopussa tämä opinnäytetyö selvittää ja kokoaa materiaalin perusteella katsauksen pelin suosiosta pelinkehityksen ja markkinoinnin näkökulmasta, sekä käsittelee tunnettuja pelejä uutisten ja keskustelujen avulla.
Tutkimus tutkii haastattelun, uutisartikkeleiden ja muun materiaalin perusteella pelin markki-nointia pelinkehitysprosessin kanssa ennen julkaisua ja julkaisun jälkeen. Tutkimuksen materiaalina käytettiin internetin keskustelufoorumeja, haastattelua sekä peleistä tehtyjä uutisointeja vuosien varrelta.
Lopussa tämä opinnäytetyö selvittää ja kokoaa materiaalin perusteella katsauksen pelin suosiosta pelinkehityksen ja markkinoinnin näkökulmasta, sekä käsittelee tunnettuja pelejä uutisten ja keskustelujen avulla.