MUOTINÄYTÖSTAPAHTUMAN SUUNNITTELU, TOTEUTUS JA MARKKINOINTI YLIVIESKAN PRISMASSA
Koskela, Hannele (2017)
Koskela, Hannele
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120219348
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120219348
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on muotinäytöstapahtuman suunnittelu toteutus ja markkinointi Ylivieskan Prismalle. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Ylivieskan Prisma.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa muotinäytöstapahtuma Ylivieskan Prismalle. Osatehtävinä oli tapahtuman suunnittelu ja markkinointi, tapahtuman toteutus ja tapahtuman onnistumisen analysointi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämiseen liittyviä asioita. Työssä käydään läpi tapahtumaprosessin eri vaiheet aina suunnitteluvaiheesta toteutukseen sekä jälkimarkkinointiin ja tapahtumamarkkinointiin. Lisäksi työssä käydään läpi onnistuneen tapahtuman edellytykset sekä operatiivisten että strategisten kysymysten näkökulmista.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus muodostuu Ylivieskan Prismassa järjestetystä muotinäytöstapahtumasta, joka on toteutettu parityönä Lea Kopsalan kanssa.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa muotinäytöstapahtuma Ylivieskan Prismalle. Osatehtävinä oli tapahtuman suunnittelu ja markkinointi, tapahtuman toteutus ja tapahtuman onnistumisen analysointi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämiseen liittyviä asioita. Työssä käydään läpi tapahtumaprosessin eri vaiheet aina suunnitteluvaiheesta toteutukseen sekä jälkimarkkinointiin ja tapahtumamarkkinointiin. Lisäksi työssä käydään läpi onnistuneen tapahtuman edellytykset sekä operatiivisten että strategisten kysymysten näkökulmista.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus muodostuu Ylivieskan Prismassa järjestetystä muotinäytöstapahtumasta, joka on toteutettu parityönä Lea Kopsalan kanssa.