Uuden autovalmistajan huoltoedustus Raskone Oy:lle : Seinäjoen toimipiste
Mäntylä, Juho (2010)
Mäntylä, Juho
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005098488
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005098488
Tiivistelmä
Tämän työn tehtävänä on suunnitella Raskone Oy:n Seinäjoen palvelupisteelle uuden autovalmistajan huoltoedustus. Huoltoedustuksella korjaamo saa luvan suorittaa jonkin automerkin virallisia huoltoja ja korjauksia. Huoltoedustuksen saaminen vaatii yritykseltä aina investointeja ja lisäkouluttamista, joilla pyritään pitämään palvelun taso korkealla ja työn laatu hyvänä.
Autovalmistajan korjaamolle laatimassa huoltoedustussopimuksessa on vaatimuksia, jotka korjaamon tulee täyttää saadakseen edustus. Näin autovalmistaja pystyy toteamaan korjaamon olevan laadukas ja toiminnaltaan kilpailukykyinen muiden korjaamojen kanssa.
Sopimuksessa korjaamo lupautuu kehittämään ja hoitamaan liiketoimintaansa autovalmistajan vaatimin menetelmin ja raportoimaan toiminnasta autovalmistajalle. Korjaamon toimintaa seurataan erilaisin mittarein ja toimintaa kehitetään sen mukaan asiakasystävällisemmäksi.
Nyky-yhteiskunnassa asiakaspalvelu ja markkinointi ovat jatkuvasti tärkeämmässä roolissa toimivaa korjaamoa ajatellen. Korjaamon tulee jatkuvasti pyrkiä saamaan uusia asiakkaita ja huolehtimaan, että nykyisetkin asiakkaat pysyvät jatkossa asiakkaina. Työssä tutustutaan myös hieman markkinointiin ja asiakaspalveluun ja siihen, kuinka uuden merkin asiakkaita voitaisiin houkutella asiakkaiksi Raskone Oy:lle.
Autovalmistajan korjaamolle laatimassa huoltoedustussopimuksessa on vaatimuksia, jotka korjaamon tulee täyttää saadakseen edustus. Näin autovalmistaja pystyy toteamaan korjaamon olevan laadukas ja toiminnaltaan kilpailukykyinen muiden korjaamojen kanssa.
Sopimuksessa korjaamo lupautuu kehittämään ja hoitamaan liiketoimintaansa autovalmistajan vaatimin menetelmin ja raportoimaan toiminnasta autovalmistajalle. Korjaamon toimintaa seurataan erilaisin mittarein ja toimintaa kehitetään sen mukaan asiakasystävällisemmäksi.
Nyky-yhteiskunnassa asiakaspalvelu ja markkinointi ovat jatkuvasti tärkeämmässä roolissa toimivaa korjaamoa ajatellen. Korjaamon tulee jatkuvasti pyrkiä saamaan uusia asiakkaita ja huolehtimaan, että nykyisetkin asiakkaat pysyvät jatkossa asiakkaina. Työssä tutustutaan myös hieman markkinointiin ja asiakaspalveluun ja siihen, kuinka uuden merkin asiakkaita voitaisiin houkutella asiakkaiksi Raskone Oy:lle.