Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tuotevalikoiman laajennus : case: Security Arsenal

Rautanen, Anna-Maria; Özberkan-Satan, Damla (2017)

Avaa tiedosto
rautanen_annamaria.pdf (569.1Kt)
Lataukset: 


Rautanen, Anna-Maria
Özberkan-Satan, Damla
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120419592
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka voisi laajentaa toimeksiantajayrityksen tuotevalikoimaa, ja onko tuotevalikoimaa laajentamalla mahdollista saada uusia asiakkaita uusista kohderyhmistä. Tutkimuksen aihe oli ajankohtainen toimeksiantajalle, sillä yritys oli muuttamassa uuteen liiketilaan, joka vaatisi laajemman ja täydentävän tuotevalikoiman. Toimeksiantajana toimii Turkulainen turvallisuusalan yritys Security Arsenal Finland Oy, joka keskittyy erityisesti vartiointiin sekä henkilövuokraukseen.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä uusilla tuotteilla tuotevalikoimaa laajennettaisiin ja kuinka uudet tuotteet kohdennettaisiin haluttuihin asiakassegmentteihin. Security Arsenalin nykyinen kohderyhmä painottuu enemmän miehiin. Tutkimuksessa esiteltävät tuotevaihtoehdot sekä mahdollinen uusi kohderyhmä mietittiin toimeksiantajan kanssa yhdessä etukäteen. Tämän tutkimuksen tulosten tavoitteena oli saada enemmän naispuolisia asiakkaita. Tutkimuksen avulla oli mahdollista ymmärtää uutta kohderyhmää paremmin, selvittää heidän tarpeet, motiivit sekä arvot.

Aihetta tutkittiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimuksen aineisto kerättiin laatimalla kyselylomake Turun hoitokotien henkilökunnalle. Kyselylomakkeet jaettiin paperisina kaikkiin hoitokoteihin. Kyselyyn vastasi yhteensä 96 työntekijää, joista 87 oli naisia ja 9 miehiä.

Saaduista tuloksista selvisi, kuinka Securitas Arsenalin tulisi tulevaisuudessa kehittää omaa tuotevalikoimaansa laajentaakseen tämän hetkistä kohderyhmää. Tämän opinnäytetyön tutkimuksen tulokset antavat suuntaa sille minkälaisille tuotteille olisi kysyntää, ja kuinka Securitas Arsenal voisi laajentaa tuotevalikoimaa, niin että se vastaisi asiakkaan tarpeisiin. Opinnäytetyötä varten tehdyn kyselytutkimuksen vastauksista voidaan huomata, että kiinnostavimmat tuotteet olivat ensiapulaukku, palosammutin sekä palovaroitin. Kyselytutkimuksen vastausten mukaan tuotteet ostettaisiin mieluiten liikkeestä eikä verkkokaupasta. Uuden kohderyhmän tavoitteleminen edellyttää yritystä tekemään tiettyjä muutoksia strategisissa valinnoissa. Saatuja tuloksia ei voida yleistää koko terveysalaan osoitetun kyselyn suppean otoksen vuoksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste