Verkkokaupan kehittäminen asiakaslähtöisesti : Kehityskohteiden tunnistaminen
Reinikka, Saana (2017)
Reinikka, Saana
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120519964
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120519964
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin case-yrityksen varaosien verkkokaupan kehittämiseen asiakaslähtöisesti. Verkkokaupan kehittämisessä keskityttiin teoriaosuuden avulla tunnistamaan nykytrendit, verkkokaupan markkinointikeinot ja myös kertomaan asiakaspalautteen merkityksestä sähköisen liiketoiminnan kehittämisessä.
Opinnäytetyön tutkimuksen tarkoituksen on tunnistaa ja tuoda ilmi toimeksiantajalle verkkokaupan kehityskohteita. Opinnäytetyön tutkimus osassa suoritettiin laadullinen eli kvalitatiivinen tutkimus verkkokaupan asiakkaiden palautteista. Palautteiden analysoimisessa käytettiin teemoittelua. Tutkimustuloksiksi saatiin teemoittelun avulla tunnistettua viisi kehityskohdetta.
Työn tarkoitus on tuottaa luotettava kokonaisselvitys verkkokauppojen asiakastyytyväisyyden nykytilanteesta ja havainnoida kehityskohteet.
Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimii Veljekset Keskinen Oy. Yritys maahantuo Suomeen mm. koneita ja laitteita ja niiden varaosat myydään gernhuolto.fi –verkko-kaupassa.
Opinnäytetyön tutkimuksen tarkoituksen on tunnistaa ja tuoda ilmi toimeksiantajalle verkkokaupan kehityskohteita. Opinnäytetyön tutkimus osassa suoritettiin laadullinen eli kvalitatiivinen tutkimus verkkokaupan asiakkaiden palautteista. Palautteiden analysoimisessa käytettiin teemoittelua. Tutkimustuloksiksi saatiin teemoittelun avulla tunnistettua viisi kehityskohdetta.
Työn tarkoitus on tuottaa luotettava kokonaisselvitys verkkokauppojen asiakastyytyväisyyden nykytilanteesta ja havainnoida kehityskohteet.
Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimii Veljekset Keskinen Oy. Yritys maahantuo Suomeen mm. koneita ja laitteita ja niiden varaosat myydään gernhuolto.fi –verkko-kaupassa.