Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Serbian imago matkailumaana

Kalember, Milos; Heinonen, Nelli (2017)

 
Avaa tiedosto
Nelli_Heinonen-Milos_Kalember.pdf (1.160Mt)
Lataukset: 


Kalember, Milos
Heinonen, Nelli
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120720142
Tiivistelmä
Serbia on Kaakkois-Euroopassa sijaitseva valtio ja yksi kuudesta entisen Jugoslavian valtioista. Jugoslavian sosialistinen liittotasavalta hajosi lopulta 1990-luvun alkupuolella ja vuonna 1999 serbialaiset joutuivat NATOn brutaalien pommitusten kohteeksi. Serbian sota-arvet näkyvät edelleen sekä infrastruktuurissa että sen yhteiskunnassa.

Tämä opinnäytetyö on toteutettu osana matkailun koulutusohjelman opintoja Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa vuoden 2017 syksyllä. Opinnäytetyön tavoite on tutkia Serbian matkailun imagoa ja sen kehittämistä tulevaisuudessa. Tämän opinnäytetyön idea syntyi siitä, kun tämän työn tekijät päättivät syksyllä lähteä käymään jo ennestään tutussa maassa. Samalla tuolla matkalla toteutettiin kysely maassa vieraileville turisteille Belgradissa ja Djerdap-kansallispuiston läheisyydessä siitä minkälainen kuva heillä oli Serbiasta matkailullisessa mielessä. Webropol-ohjelmalla tehty kvantitatiivinen kysely on tehty kasvotusten Serbiassa sekä sähköisen linkin kautta Serbia Travelin Facebook-sivulla. Kyselyn saatiin yhteensä 64 vastaajaa.

Tämän opinnäytetyön teoriaosuus koostuu Serbian matkailusta ja sen imagosta sekä imagosta ylipäätänsä. Opinnäytetyössä kerrotaan maasta yleistietoa, lähihistoriasta ja sen vaikutuksesta maahan, vetovoimatekijöistä sekä SWOT-analyysi, jossa analysoidaan Serbian vahvuuksia, heikkouksia, uhkia ja mahdollisuuksia. Lopuksi kerrotaan tutkimuksen toteutuksesta sekä tuloksista, käydään johtopäätökset ja kehitysehdotukset sekä pohdinta läpi. Tutkimuksessa kävi ilmi, että ihmisten kuva Serbiasta oli positiivinen, mutta puutteita ilmeni maan markkinoinnissa. Kyselyn vastaajat pitivät maan vahvuuksina hyvää ruokaa, ihmisten vieraanvaraisuutta sekä edullista hintatasoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste