Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

How to communicate in social media : Instructions for PELUM Swaziland on creating engaging social media content in Europe

Terä, Tommi (2017)

 
Avaa tiedosto
Tera_Tommi.pdf (734.9Kt)
Lataukset: 


Terä, Tommi
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120820319
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on määritellä keskeisimmät sosiaalisen median viestin sisällön elementit ja medialajit. Lisäksi tavoitteena oli saada selville sisällön elementtien ja medialajien sitouttavuus ja tuottaa niiden avulla PELUM Swazimaalle ohjeet valittujen sosiaalisen median kanavien, Facebookin ja Instagramin, viestin sisällön tuottamiseen.

Sisällön elementit jaoteltiin tutkimuksessa kahteen, informatiiviseen ja viihdyttävään. Pelkkä teksti, linkit, kuvat ja videot olivat opinnäytetyössä käytettyjä medialajeja. Elementtien ja medialajien sitouttavuutta mitattiin tutkimuksessa viestin saamien tykkäysten, jakojen ja kommenttien perusteella.

Opinnäytetyö suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tiedonkeruu koostui kymmenen keskisuuren eurooppalaisen kansalaisjärjestön sosiaalisen median aktiviteetteja vertailemalla. Vertailussa mitattiin viestien määrä, viestien sisältö- ja medialajit sekä viestien saavuttama sitouttavuuden määrä kolmen viikon aikana lokakuussa 2017.

Tutkimustulosten mukaan keskisuuri eurooppalainen kansalaisjärjestö julkaisee viikoittain Facebookissa seitsemän ja Instagramissa neljä viestiä. Vaikka Instagramissa julkaistaan harvemmin, on Instagramin yksittäisen julkaisun sitouttavuus selkeästi Facebookin vastaavaa korkeampi. Viestin sisällön suhteen viihdyttävä oli molemmissa tutkituissa kanavissa huomattavasti informatiivista sisältöä sitouttavampaa. Medialajeista videot ja kuvat olivat selkeästi linkkejä sitouttavampia Facebookissa. Tutkimuksessa ei löytynyt yhtään ainoastaan tekstiä sisältävää Facebook-viestiä. Instagramissa videot olivat kuvia huomattavan paljon sitouttavampia.

Tutkimustulosten mukaan PELUM Swazimaan tulee julkaista valtaosaksi kuvia ja videoita, joiden sisällöstä kaksi kolmasosaa on viihdyttävää ja yksi kolmasosa informatiivista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste