Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Alkutakauksen kehittäminen

Nyrhinen, Jussi (2017)

Avaa tiedosto
Jussi_Nyrhinen.pdf (959.3Kt)
Lataukset: 


Nyrhinen, Jussi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121220827
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Finnvera Oyj, joka oli kiinnostunut kuulemaan pankin toimihenkilöiden mietteitä alkutakauksesta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli alkutakauksen tutkiminen ja kehittäminen. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli tutustua alkutakaukseen ja toisena tavoitteena oli perehtyä asiantuntijapalvelun tuotteistamiseen. Kolmantena tavoitteena oli tutkia pankin toimihenkilöille tehtyjen haastattelujen avulla tutkia Finnvera Oyj:n alkutakausta.

Alkutakausta käsittelevässä luvussa käytiin läpi tuotteen ominaisuudet. Asiantuntijapalvelun tuotteistamista käsittelevässä osiossa haluttiin syventyä tuotteistamisen etuihin ja haasteisiin, asiantuntijapalveluiden erityispiirteisiin, tuotteistamisprosessiin sekä asiantuntijapalveluiden markkinointiin.

Tutkimuksessa menetelmänä käytettiin haastattelua. Haastateltavina oli yhteensä seitsemän pankin toimihenkilöä kolmesta eri pankkiryhmästä. Haastattelututkimus toteutettiin vuoden 2017 loka- marraskuussa. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella pankit olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä alkutakaukseen. Sen suurimpina etuina pidettiin nopeaa ja vakioitua prosessia sekä yritystoiminnan mahdollistamista myös sellaisille henkilöille, joilla tarvittavia vakuuksia rahoituksen järjestämiseen ei muuten löytyisi. Haastateltavat olivat sitä mieltä, että aikovat ehdottomasti käyttää alkutakausta myös jatkossa. Lisäksi tutkimukseen osallistuneiden mukaan myös uudelle vakioidulle tuotteelle olisi kysyntää. Eniten kehittämistä vaativana kohteena puolestaan nähtiin alkutakauksen asiakirjat ja niiden käsittely. Pankin näkökulmasta erityisesti ensimmäisiä kertoja hakemuksia tekevillä saattaa olla vaikeuksia hakemusten täydentämisessä sekä asiakirjojen palauttamisessa. Alkutakauksen käytön helpottamiseksi ja prosessin kehittämiseksi ehdotettiin muun muassa chat-palvelun käyttöönottoa, informaation lisäämistä sähköisen palvelun yhteyteen sekä asiakirjojen toimittamista asiakkaan tutustuttavaksi heti myönteisen päätöksen jälkeen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste