Digitaalisten markkinointityökalujen käyttöönotto : case: Milltamo Oy
Busnov, Benjamin (2017)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121321141
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121321141
Tiivistelmä
Elämme uutta valtakautta missä ostajat ohjaavat markkinoita. Digitalisaatio on entistä tärkeämpi ja elinehto monelle yritykselle markkinoilla. Ostotavat ovat muuttuneet radikaalisti. Suurin osa ostajista on päättänyt mistä he tulevat ostamaan tarvitsemansa tuotteen tekemällä oma-aloitteisesti tutkimustyötä ja vertailua internetissä.
Opinnäytetyöni tarkoitus on selvittää digitalisaation mahdollisia teoreettisia hyötyjä Milltamo Oy:lle, joka toimii alihankkijana metalliteollisuudessa.
Kirjallisuuden ja tunnettujen teorioiden avulla, selvitettiin digitalisaation perusteita Milltamo Oy:n toiminta malliin.
Huomasin, että Milltamon kokoiselle yritykselle sopivin vaihtoehto digitaaliseen markkinointiin oli Googlen tarjoamat palvelut. Valitsin nämä palvelut, koska ne synkronoituvat keskenään yrityksen markkinointistrategiaan erinomaisesti ja ovat äärimmäisen kustannustehokkaita.
Valitsin printtimainonnan vertailukohteeksi, koska selvityksessäni huomasin, että tv- ja radiomainostus ei soveltunut yrityksen hintastrategiaan.
Kustannuslaskelmassa sain selville, että digitaalisen markkinoinnin vuosikulut olivat printtimainontaan verrattuna huomattavasti pienemmät. Lisäksi selvitykseni kautta sain tietää, että Milltamon suuruinen yritys pystyisi kattamaan vuoden digitaalisen mainostuksensa 550 eurolla. Halvimmillaan kerta mainostus lehdessä tulisi maksamaan 950 euroa, mikä on lähes kaksinkertainen määrä verrattuna digitaaliseen mainontaan.
Yritys ei ole vielä täysin panostanut digitaliseen mainontaan. Implementoimalla nämä työkalut, yritys vahvistaisi digitaalista näkyvyyttään entistä enemmän.
Opinnäytetyöni tarkoitus on selvittää digitalisaation mahdollisia teoreettisia hyötyjä Milltamo Oy:lle, joka toimii alihankkijana metalliteollisuudessa.
Kirjallisuuden ja tunnettujen teorioiden avulla, selvitettiin digitalisaation perusteita Milltamo Oy:n toiminta malliin.
Huomasin, että Milltamon kokoiselle yritykselle sopivin vaihtoehto digitaaliseen markkinointiin oli Googlen tarjoamat palvelut. Valitsin nämä palvelut, koska ne synkronoituvat keskenään yrityksen markkinointistrategiaan erinomaisesti ja ovat äärimmäisen kustannustehokkaita.
Valitsin printtimainonnan vertailukohteeksi, koska selvityksessäni huomasin, että tv- ja radiomainostus ei soveltunut yrityksen hintastrategiaan.
Kustannuslaskelmassa sain selville, että digitaalisen markkinoinnin vuosikulut olivat printtimainontaan verrattuna huomattavasti pienemmät. Lisäksi selvitykseni kautta sain tietää, että Milltamon suuruinen yritys pystyisi kattamaan vuoden digitaalisen mainostuksensa 550 eurolla. Halvimmillaan kerta mainostus lehdessä tulisi maksamaan 950 euroa, mikä on lähes kaksinkertainen määrä verrattuna digitaaliseen mainontaan.
Yritys ei ole vielä täysin panostanut digitaliseen mainontaan. Implementoimalla nämä työkalut, yritys vahvistaisi digitaalista näkyvyyttään entistä enemmän.