Utveckling av ett företags visuella varumärkesidentitet : Case: Sisustus Zinna
Herranen, Hannele (2017)
Herranen, Hannele
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320919
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320919
Tiivistelmä
Tänä päivänä yritysten on pakko erottautua joukosta, jotta ne pärjäävät markkinoilla ja kovassa kilpailussa. Yrityksen sijoitusta markkinoilla voi edistää visuaalisella tuotemerkkirakentamisella niin, että yritys luo itselleen vahvan, tunnistettavan ja persoonallisen identiteetin. Yrityksen persoonallinen identiteetti tulisi välittyä jokapäiväisessä toiminnassa, logosta markkinointimateriaaleihin. Tällä tavalla asiakkaat löytävät juuri kyseisen yrityksen kaikkien kilpailijoiden joukosta.
Opinnäytetyöni tarkoitus on kehittää Sisustus Zinnan visuaalista tuotemerkki-identiteettiä. Sisustus Zinna on sisustus- ja lahjaliike Kokkolan kävelykadulla, jonka omistajana toimii Heidi Tuunainen. Yritys on New England- tyylinen liike, joka näkyy muun muassa tuotevalikoimassa. Olen suunnitellut Brand Manuaalin yritykselle, joka toimii ohjeennuorana yrityksen identiteetille. Olen myös muotoillut uudet kotisivut Sisustus Zinnalle ja tehnyt markkinointisuunnitelman vuodelle 2018, jotta yrityksellä olisi helpompaa toimia ammattimaisesti sosiaalisessa mediassa.
Teoria osuudessa esittelyssä on tuotemerkki, tuotemerkkirakentaminen ja eri osat Brand Manuaaliin kuuluen, kuten logo, typografia ja värit, jotka muotoilevat tuotemerkin identiteettiä. Teoriaosuuden lopussa käsittelyssä on teoriaa kotisivujen suunnittelusta ja luomisesta, tämän päivän sosiaalisesta mediasta ja miten rakentaa toimiva markkinointisuunnitelma.
Tavoitteeni opinnäytetyössäni on, että Sisustus Zinna saa yhtenäisen ja toimivan visuaalisen tuotemerkki-identiteetin, uudet kotisivut, toimivan markkinointisuunnitelman ja ammattimaiset sosiaaliset kanavat.
Opinnäytetyöni tarkoitus on kehittää Sisustus Zinnan visuaalista tuotemerkki-identiteettiä. Sisustus Zinna on sisustus- ja lahjaliike Kokkolan kävelykadulla, jonka omistajana toimii Heidi Tuunainen. Yritys on New England- tyylinen liike, joka näkyy muun muassa tuotevalikoimassa. Olen suunnitellut Brand Manuaalin yritykselle, joka toimii ohjeennuorana yrityksen identiteetille. Olen myös muotoillut uudet kotisivut Sisustus Zinnalle ja tehnyt markkinointisuunnitelman vuodelle 2018, jotta yrityksellä olisi helpompaa toimia ammattimaisesti sosiaalisessa mediassa.
Teoria osuudessa esittelyssä on tuotemerkki, tuotemerkkirakentaminen ja eri osat Brand Manuaaliin kuuluen, kuten logo, typografia ja värit, jotka muotoilevat tuotemerkin identiteettiä. Teoriaosuuden lopussa käsittelyssä on teoriaa kotisivujen suunnittelusta ja luomisesta, tämän päivän sosiaalisesta mediasta ja miten rakentaa toimiva markkinointisuunnitelma.
Tavoitteeni opinnäytetyössäni on, että Sisustus Zinna saa yhtenäisen ja toimivan visuaalisen tuotemerkki-identiteetin, uudet kotisivut, toimivan markkinointisuunnitelman ja ammattimaiset sosiaaliset kanavat.