Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Arbeta effektivt med sociala medier : Case: Duo-Living

Nordqvist, Petra (2017)

 
Avaa tiedosto
Nordqvist_Petra.pdf (2.945Mt)
Lataukset: 


Nordqvist, Petra
Yrkeshögskolan Novia
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121320907
Tiivistelmä
Att arbeta effektivt med sociala medier som mikroföretag blir allt viktigare för att lyckas konkurrera mot de stora aktörerna på dagens marknad. Detta arbetes syfte är att skapa en fungerande strategi för företaget Duo-Livings sociala medier. Duo-Living är en liten lifestyle-butik vars ägare är fascinerade av dansk formgivning och vill fokusera på vackert, estetiskt, ekologiskt samt närproducerat.

Teoridelen i arbetet består utav planeringen av en strategi för sociala medier, kampanjuppbyggnad samt digital marknadsföring. Arbetet behandlar också digital marknadsföring i form av annonsering på sociala medier och hur företaget skapar en bra profil på de olika kanalerna. I den empiriska delen har jag under två veckors tid ansvarat för Duo-Livings sociala medier och använt mig utav teorin för att ta fram marknadsföringsmaterial att publicera på deras kanaler Facebook och Instagram. Under de två veckorna genomfördes även två kampanjer där totalt två kunder valde att delta. En betald annonseringskampanj utfördes också på båda kanalerna Facebook och Instagram där vi nådde ut till totalt 6022 personer.

Metoder jag använt mig utav är SWOT-analys och nulägesanalys samt benchmarking där jag jämför Duo-Livings arbete med sina sociala medier gentemot inspirerande företag inom digital marknadsföring.

Som slutprodukt har jag tagit fram en manual med hjälp utav teorin som Duo-Living kan använda sig av för att arbete mer effektivt med sina sociala medier.
 
Efficient use of social media in marketing is becoming increasingly important for micro companies in the fierce competition with other companies. The scope of this thesis is to create a functional strategy for the company, Duo-Living’s social media channels. Duo-Living is a small lifestyle shop whose owner is fascinated by Danish design and wants to focus on beautiful, aesthetically, ecologically and locally produced.

The theoretical part of this thesis presents planning of a social media strategy, campaign building and digital marketing. The thesis also contains digital marketing as advertising on social media and how the company creates a good profile on the channels. In the practical part of the thesis I have been responsible for Duo-Living’s social media for a period of two weeks and I have been using the theory to create marketing material and have been publishing them on their channels Facebook and Instagram. During the two weeks, two campaigns were also conducted where a total of two customers chose to participate. A paid advertising campaign was also performed on both Facebook and Instagram where we reached a total of 6022 people.

Methods I have been using are SWOT-analysis and a current situation analysis as well as benchmarking where I have been comparing Duo-Living’s work on social media towards companies within inspiring digital marketing.
As a final product, I have developed a manual and have been using the theory that Duo-Living can use to work more efficiently with its social media.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste