E-handelns element : Tekniken, logistiken och marknadsföringens betydelse för ehandel
Westerlund, Magnus; Kaarre, Janne (2017)
Westerlund, Magnus
Kaarre, Janne
Yrkeshögskolan Novia
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Finland
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121220785
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121220785
Tiivistelmä
Tämä opintonäyte keskittyy sähköiseen kaupankäyntiin ja sen komponentteihin pienyrittäjien näkökulmasta. Komponentit jotka käsitellään opinnäytetyössä ovat logistiikka, teknologia ja markkinointi.
Opintonäytteen tarkoituksena on luoda syvällisempi ymmärrys sähköisen kaupankäynnin eri komponenteista, tutkia niitä edelleen ja koota materiaalia käsikirjaa varten. Käsikirjan tarkoitus on auttaa yrityksiä ja henkilöitä jotka haluavat perustaa verkkokaupan tai kehittää heidän nykyistä verkkokauppaansa.
Opinnäyte koostuu teoreettisesta, empiirisestä ja käytännöllisestä osasta. Teoreettisessa osassa olemme opiskelleet sähköistä kaupankäyntiä, teknologiaa, logistiikkaa ja markkinointia niin yleisellä tasolla kuin myös sähköisen kaupankäynnin näkökulmasta. Empiirinen osa koostuu laadullisista haastatteluista sellaisten yritysten avainhenkilöiden kanssa, joilla on verkkokauppa tärkeimpänä myyntikanavana. Teoreettisen ja empiirisen osan perusteella olemme luoneet käsikirjan sähköisen kaupankäynnin komponenteista, käsikirja toimii opintonäytteen käytännöllisenä osana.
Opintonäytteen tarkoituksena on luoda syvällisempi ymmärrys sähköisen kaupankäynnin eri komponenteista, tutkia niitä edelleen ja koota materiaalia käsikirjaa varten. Käsikirjan tarkoitus on auttaa yrityksiä ja henkilöitä jotka haluavat perustaa verkkokaupan tai kehittää heidän nykyistä verkkokauppaansa.
Opinnäyte koostuu teoreettisesta, empiirisestä ja käytännöllisestä osasta. Teoreettisessa osassa olemme opiskelleet sähköistä kaupankäyntiä, teknologiaa, logistiikkaa ja markkinointia niin yleisellä tasolla kuin myös sähköisen kaupankäynnin näkökulmasta. Empiirinen osa koostuu laadullisista haastatteluista sellaisten yritysten avainhenkilöiden kanssa, joilla on verkkokauppa tärkeimpänä myyntikanavana. Teoreettisen ja empiirisen osan perusteella olemme luoneet käsikirjan sähköisen kaupankäynnin komponenteista, käsikirja toimii opintonäytteen käytännöllisenä osana.