Verkkokaupan perustaminen yritykselle - Case Vinputiikki Oy
Saarenmaa, Mikko (2017)
Saarenmaa, Mikko
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120419734
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120419734
Tiivistelmä
Verkkosivuston perustaminen ja sen markkinointi on kasvanut vuosien varrella ja yhä useampi yritys haluaa toimintansa verkkoon. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on antaa karkea kuva verkkokaupan perustamisesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin verkkokaupan perustamisprosessin eri huomioon otettavia vaiheita. Työssä käytettiin näkökulmaa, kuinka yritys voidaan luoda verkkoon Suomessa. Tarkemmin selvitettiin eri vaiheiden tärkeimpiä pointteja, jotta yritys verkossa voi onnistua. Suomessa on olemassa lakeja, jotka antavat tietynlaisia sääntöjä verkkosivuston perustamiselle ja sen markkinoinnille.
Opinnäytetyön case-osuus koostuu verkkokaupan perustamisesta kohdeyritykselle. Tarkoituksena on perustaa toimiva sekä yrityksen imagoon sopiva ja selkeä verkkokauppa. Vinputiikki Oy myy vintage-vaatteita, jonka tuotevalikoima on laaja, joten tuotteiden kategoriointi on tärkeää. Case-osuudessa osoitetaan, kuinka teorian pohjalta on päädytty tiettyihin ratkaisuihin.
Lopuksi tehdään yhteenveto, jossa pohditaan mitä tehtiin oikein ja missä on parannettavaa. Työn valmistuttua on toimeksiantajalla käytössään käytännölliset verkkosivut.
Opinnäytetyön case-osuus koostuu verkkokaupan perustamisesta kohdeyritykselle. Tarkoituksena on perustaa toimiva sekä yrityksen imagoon sopiva ja selkeä verkkokauppa. Vinputiikki Oy myy vintage-vaatteita, jonka tuotevalikoima on laaja, joten tuotteiden kategoriointi on tärkeää. Case-osuudessa osoitetaan, kuinka teorian pohjalta on päädytty tiettyihin ratkaisuihin.
Lopuksi tehdään yhteenveto, jossa pohditaan mitä tehtiin oikein ja missä on parannettavaa. Työn valmistuttua on toimeksiantajalla käytössään käytännölliset verkkosivut.