Marketing in indie game companies
Turkia, Mika (2017)
Turkia, Mika
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421390
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121421390
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli analysoida ja kehittää parannuksia nyt käytössä oleviin markkinointimenetelmiin ja monetisaatioon pelialalla. Kattava kokonaisnäkemys pelialasta saavutettiin tutustumalla alan toimintamalleihin, tutkimalla aikaisempia tutkimuksia ja analysoimalla pelialan nykyisiä käytäntöjä. Tutkimusvaiheessa haastateltiin useita pelialan vaikuttajia ja liiketoiminnan osaajia. Tutkimusvaiheessa tutustuttiin myös aikaisempiin tutkimuksiin aiheesta ja tutkittiin Kuura Playhouse Oy:n keräämää tietoa asiakkaistaan. Tärkeää pohjatietoa alasta hankittiin osallistumalla pelialan konferenssiin Pocket Gamer Connects Helsinki 2017 sekä Slush 2017 tapahtumaan. Tapahtumat keräävät yhteen alan osaajat ympärimaailman ja antaa kattavan kuvan pelialan tilasta. Taustatutkimuksen perusteella voitiin havaita useita tapoja kehittää yrityksen mahdollisuuksia menestyä markkinoinnin ja monetisaation avulla pelialalla. Indie
peliyritykset ovat varovaisia laittamaan rahaa markkinointiin. Havaittavissa on myös, etteivät yritykset tee tarvittavan kattavaa tutkimusta markkinoinnista johon ovat tähtäämässä.
peliyritykset ovat varovaisia laittamaan rahaa markkinointiin. Havaittavissa on myös, etteivät yritykset tee tarvittavan kattavaa tutkimusta markkinoinnista johon ovat tähtäämässä.