Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Globaalin yrityksen brändi-ilmeen kehittäminen ja sen ilmentyminen uudistetuilla verkkosivuilla : case yritys X

Kalintiv, Taina (2017)

 
Avaa tiedosto
Kalintiv Taina.pdf (577.5Kt)
Lataukset: 


Kalintiv, Taina
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121821844
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli saada ymmärrys yritys X:n brändin arvosta globaaleilla markkinoilla, miten yritys X:n brändiä pitää vahvistaa ja miten uudistettu ja vahvistettu brändi ilmentyy yrityksen uusilla nettisivuilla. Brändin kehittäminen oli osa yritys X:n suurempaa markkinoinnin kehittämistyötä, johon kuului osana uusien verkkosivujen luominen.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi työnantajani yritys X ja opinnäytetyöni on osa omaa markkinoinnin työtäni yrityksessä. Koko markkinoinnin kehittämistyötä on ollut tekemässä tiiviisti yrityksen johto, myynti, markkinointi sekä ulkopuolinen mainostoimisto, jonka kanssa yhdessä toteutettiin brändi-workshopit, uudistettu visuaalinen ilme sekä uusien verkkosivujen koodaus.

Toiminnallinen osuus opinnäytetyöstä alkoi vanhojen sivujen analysoinnilla. Analysointi toteutettiin kyselyllä, joka lähetettiin yrityksen asiakkaille sekä koko muulle henkilökunnalle. Kyselyn palautteiden pohjalta arvioitiin, mikä sivustolla oli hyvää, mitä sivustolla piti kehittää ja mitä uutta sivustolle oli tarpeellista luoda. Tämä kysely antoi pohjan brändityölle sekä ymmärryksen uuden nettisivuston vaatimuksista. Analysoinnin jälkeen todettiin, että koko markkinoinnin kehittämistyö pitää aloittaa yrityksen brändin kirkastamisesta, johon kuului yrityksen missio, visio, arvot sekä yrityksen visuaalinen ilme, jota haluttiin raikastaa. Keskityn tässä opinnäytetyössäni itse brändin kehittämiseen ja asiakaskokemuksen parantamiseen sekä visuaalisen ilmeen raikastamiseen. Käsittelen, miten työ eteni ja mitä kehittämistoimenpiteitä piti tehdä sekä millaisen lopputuloksen saimme aikaiseksi.

Teoriapohjana työssä käytettiin kirjallisuutta ja ajankohtaista verkosta löytyvää materiaalia, jotka antoivat vahvistusta tehdyille päätöksille ja toimenpiteille sekä kehittämispolkuja tulevaisuuden brändin, viestinnän sekä asiakaskokemuksen parantamiselle.

Työn tuotoksena yritys X:n brändimanuaali päivitettiin, logo ja ilme raikastettiin, luotiin yritykselle bränditarina, missio ja visio sekä avattiin paremmin yrityksen arvot.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste