Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vertaistukea ja kuulluksi tulemista : järjestöt Taysin kehittämiskumppanina

Jouti, Taina (2017)

 
Avaa tiedosto
jouti_taina.pdf (858.9Kt)
Lataukset: 


Jouti, Taina
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121921937
Tiivistelmä
Tammikuussa 2017 käynnistettiin Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä Kohtaamispaikka hanke, jonka työnimenä oli ”Vertaistukea ja kuulluksi tulemista - järjestöt Taysin kehittämiskumppaneina.” Pirkanmaan erikoissairaanhoidon strategia vuosille 2016 - 2025 painottaa potilaan parempaa palvelukokemusta sekä potilaan aktiivista roolia järjestöyhteistyössä. Hankkeen tarkoituksena oli kehittää uudenlainen palvelumalli yhdessä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja järjestöjen kanssa.

Kohtaamispaikka hankkeen tavoitteena oli selvittää kolmannen sektorin toimijat Pirkanmaalla sekä yhteistyömahdollisuudet. Hankkeen alussa kartoitettiin nykytila ja päivitettiin eri toimijoiden yhteystiedot, selvitettiin järjestöjen rooli sote–sektorilla ja mietittiin uudenlaista, yhtenäistä tapaa viestiä ja toimia eri segmenttien välillä. Hankkeen aikana järjestettiin useita työpajapäiviä. Työpajapäivät toimivat yhteissuunnittelun tehokkaana työskentelymuotona. Lisäksi hyödynnettiin havainnointikäyntejä, kyselyä, haastatteluja ja symposiumia. Keskeisessä osassa tässä hankkeessa oli käyttäjätiedon kerääminen palvelumallin suunnittelua varten.

Palvelumallin suunnittelemisessa hyödynnettiin työpajapäivissä tehtyä asiakastarvekartoitusta. Asiakastarvekartoitus toteutettiin kysymällä järjestöiltä ja PSHP:n asiantuntijoilta asiakassegmenteittäin palveluntarvetta. Tästä kartoituksesta nousivat esille fyysisen tilan tarve, henkilökohtainen kohtaaminen, vertaistuen saaminen jo sairaalassa, sekä digitaalisten kanavien hyödyntäminen. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön produktina syntyi hankkeen toiminnallinen suunnitelma, jonka tavoitteena on tukea vuonna 2020 Taysin uudessa pääaulassa yhden luukun periaatteella toimivaa palveluneuvontaa, joka vastaa keskitetysti potilasasiakkaiden, PSHP:n ja järjestöjen palvelutarpeisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste