Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bankernas krav på kundinformation : En forskning av kundernas syn och eventuella problem med kraven på kundinformation

Nyholm, Elienore Madeleine (2017)

 
Avaa tiedosto
Examensarbete171218.pdf (1.112Mt)
Lataukset: 


Nyholm, Elienore Madeleine
Yrkeshögskolan Arcada
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121821777
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee pankkien käytäntöjä käsitellä asiakaspalvelua ja syytä siihen, miksi pankkien on vaadittava henkilökohtaisia tietoja asiakkailta pankin palvelujen yhteydessä. Opinnäytetyö tutkii, miten asiakkaat kokevat isoissa ja pienissä pankeissa jatkuvasti tiukentuvan asiakasidentifioinnin ja selvittää sen vaikutuksen heidän pankkiasiointikokemukseen. Tätä käsitellään tutkimuksen empiirisessä osiossa kyselyiden avulla, joita analysoidaan. Pankkien toimintaa säätelee monia lakeja, direktiivejä ja sääntöjä, joita pankkien on noudatettava toiminnassaan. Jatkuvista muutoksista politiikassa ja taloudessa, edellä mainitut säännökset kohtaavat muutoksia jatkuvasti. Nyt pankkien vaatimukset asiakasidentifiointia kohtaan ovat muuttuneet eivät ne näytä enää samanlaisilta kuin muutama vuosikymmen sitten ja todennäköisesti ne tulevat näyttämään hyvin erilaisilta myös tulevaisuudessa. Tämä opinnäytetyö on tehty hyödyntäen kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Kirjallisuuskatsauksen materiaalia on kerätty monipuolisista lähteistä ja syvemmän analyysin tueksi on aihealueeseen käytetty apuna kyselyitä, jotka hankittiin pankin asiakkailta. Tarkempi katsaus erilaisiin lakeihin, jotka liittyvät opinnäytetyön on otettu huomioon, kuten esimerkiksi laki yksityisyydensuojasta. Tutkimuksen kyselyiden analysoinnissa on hyödynnetty SPSS -ohjelmaa ja Surveymonkey.com sivustoa, jossa kerättiin vastaukset kyselyihin. Tutkimuksen tarkoitus on ymmärtää vaatimusten vaikutuksia asiakkaidenidentifiointiin hyödyntäen asiakkaiden kokemuksia asiassa. Tarkoitus on ymmärtää, onko näiden välillä yhteyttä ja pitääkö se paikkaansa niin käytännössä kuin teoriassa.
Työn johtopäätökset osoittavat miten eri pankkien asiakkailla on melko samanlainen näkemys asiasta kuin mitä teoriaosuus kertoo.
Kuten teoria kertoo, lait ja säännöt ovat tiukentuneet sekä jotkut asiakkaista ovat samaa mieltä, kun taas jotkut ovat päättäneet käyttää vähemmän pankkien fyysisiä palveluita tämän vuoksi. He kokevat, että eivät voi luottaa pankkeihin niin kuten ovat voineet aiemmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste