Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media markkinoinnin välineenä

Udd, Vilma (2017)

 
Avaa tiedosto
Udd Vilma.pdf (1.338Mt)
Lataukset: 


Udd, Vilma
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121922138
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimusongelmana oli selvittää, miten Arnolds Veturin tunnettuutta sosiaalisessa mediassa voisi lisätä mahdollisimman tehokkaasti. Arnolds Veturilla ei aiemmin ollut omia profiileja sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen alussa Arnolds Veturille luotiin yritysprofiilit Facebookiin ja Instagramiin. Sosiaalista mediaa avattiin teoriataustassa käsitteenä sekä kerrottiin digitaalisesta markkinoinnista ja sen mahdollisuuksista yrityksen markkinoinnissa.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena, eli laadullisena tutkimuksena. Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin benchmarkingia sekä käytännössä toteutettua kehittämistutkimusta. Kehittämistutkimuksen toteutuksessa Arnolds Veturin Facebookiin ja Instagramiin tuotettiin neljän kuukauden ajan aktiivisesti erilaisia julkaisuja, joiden saavuttamaa näkyvyyttä vertailtiin keskenään ja selvitettiin, mitkä julkaisut ovat kannattavimpia. Kolme erilaista julkaisutyyppiä tutkimuksen aikana olivat korkealaatuiset tuotekuvat, paikallisen urheiluseuran kanssa yhteistyössä toteutetut, seuraajia osallistavat kilpailut sekä toimipistettä personoivat neljä työntekijäesittelyä.

Kannattavimpia julkaisuja olivat seuraajia osallistavat kilpailut. Seuraavaksi eniten suosiota saivat työntekijäesittelyt, vähimmälle huomiolle jäivät tuotekuvat. Tutkimustulokset olivat odotettavissa jo tutkimuksen toteutuksen alkuvaiheessa, ja sama odotettu linja julkaisujen suosiossa jatkui tutkimuksen loppuun asti.

Benchmarking-tutkimus antoi Arnolds Veturille uusia ideoita, joiden pohjalta yrityksen on helppoa tuottaa sisältöä sosiaaliseen mediaan. Tutkimuksen avulla saavutettiin myös tärkein tavoite, eli Arnolds Veturille lisää näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste