Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Parempia välipaloja opiskelijoille

Jalkanen, Janette (2017)

 
Avaa tiedosto
Jalkanen Janette.pdf (1.038Mt)
Lataukset: 


Jalkanen, Janette
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121922118
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat Jyväskylän ammattikorkea-koulun opiskelijoiden välipalan valintaan sekä onko asiakastyytyväisyydessä kampuksien välillä eroja. Tutkimuksen päämääränä oli antaa toimeksiantaja Sodexo Oy:lle parempi kä-sitys siitä, minkälaisia tuotteita heidän asiakkaat haluaisivat ostaa ja auttaa toimeksianta-jaa parantamaan myyntiä.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Jyväskylän ammattikorkeakoulun suuren opiskelijamäärän vuoksi määrällisen tutkimuksen menetelmänä käytettiin kyselytutkimusta, jotta vastauksia saataisiin kerättyä pienessä ajassa nopeasti. Kysely toteutettiin sähköisesti Webropol-palvelimen avulla keväällä 2017, ja linkki ky-selyyn lähetettiin 1 822 opiskelijalle, joista 226 vastasi kyselyyn. Kyselyn vastausprosentti näin ollen oli 12,4 %.

Vastauksista kävi ilmi, että opiskelijat toivoivat valikoimaan sellaisia välipaloja, jotka kävisi-vät myös erikoisruokavaliota noudattaville henkilöille. Tuotteisiin toivottiin myös monipuo-lisuutta ja enemmän valinnanvaraa. Terveellisyys ja tuotteen hinta-laatusuhde olivat tärkeä valintaperuste välipalalle.

Uusien trendien seuraaminen ja niihin nopea reagoiminen on iso kilpailuvaltti, johon jokaisen yrityksen täytyisi keskittää voimavaroja. Sosiaalisen median avulla uudet trendit kasva-vat ja leviävät nopeasti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste