Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Musiikkifestivaalien ruokapalveluiden vastuullisuus asiakasnäkökulmasta

Roini, Jenna (2017)

 
Avaa tiedosto
Oppari.pdf (864.8Kt)
Lataukset: 


Roini, Jenna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022161
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada tietoa asiakasnäkökulmasta musiikkifestivaalien ruokapalveluiden järjestäjille. Ruokapalveluita tutkittiin niiden vastuullisuuden kannalta. Opinnäytetyötä ei kohdistettu vain yhteen festivaaliin, jotta tutkimusta pystyttäisiin hyödyntämään useammassa tilanteessa. Opinnäytetyö toteutettiin ilman toimeksiantajaa.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Aineistoa kerättiin teemahaastattelun keinoin. Haastattelussa perehdyttiin ensin informanttien taustoihin ja festivaalitottumuksiin, minkä jälkeen syvennyttiin ruokapalveluiden mainontaan, vastuullisuuteen ja tarjonnan monipuolisuuteen sekä hieman kehittämisideoihin. Haastattelu toteutettiin kahdelle ikäryhmälle, joihin sisältyi 7 haastateltavaa. Tutkimus toteutettiin vuoden 2017 syksyllä.
Tutkimuksesta ilmeni, että suurin osa musiikkifestivaalien ruokapalveluista ei kohtaa kuluttajien mieltymyksiä lainkaan. Haastateltavat olivat tottuneet tietynlaiseen festivaaliruokaan ja tyytyivät siihen, mitä kulloinkin tarjolla sattui olemaan. Eniten haastateltavat kuitenkin kaipasivat ruokapalveluiden menu- ja allergeenitietoja etukäteen.
Selkein johtopäätös oli se, että ruokapalveluiden kehittämiselle on suuri tarve. Tutkimuksessa selvisi, että asiakkailla ja palveluiden tarjoajalla ei ole yhteistä näkemystä ja eivätkä he saa toisiinsa yhteyttä riittävästi. Haastateltavilta löytyi monia asioita, joihin he kaipaavat kehitystä. Tutkimuksen tuloksia hyödyntämällä ruokapalveluiden edustajat pystyvät aloittamaan palveluiden kehittämisen asiakaslähtöisemmäksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste