Pinterest yrityksen viestintäkanavana: Case Weecos Oy
Valento, Maisa (2017)
Valento, Maisa
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121922147
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121922147
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka Pinterestiä voidaan käyttää osana yrityksen viestintää ja markkinointia. Tarkoituksena oli selvittää, miten toimeksiantajayritys voisi saada Pinterestin avulla lisää myyntiä ja luoda yhteisöllisyyttä. Toimeksiantajayritystä kiinnosti myös mahdollisuus asiakkaiden osallistamiseen. Työn aihevalinta perustui yrityksen haluun ottaa Pinterest aktiivisempaan käyttöön.
Työn toimeksiantajana toimi Weecos Oy. Weecos on vastuullinen verkkokauppapaikka, jossa on saman katon alla lähes 200 yritystä. Weecosin toiminta perustuu eettisten ja ekologisten arvojen kunnioittamiseen.
Tutkimus toteutettiin kehittämistutkimuksena, jossa tutkimusmenetelmänä käytettiin benchmarking-analyysiä. Tutkimuksessa vertailtiin neljän yrityksen Pinterest-tilien taulujen aiheita sekä niiden kuvia.
Työn tarkoituksena oli laatia ohjeistus Pinterestin käyttöön. Ohjeita seuraamalla on helppo aloittaa Pinterestin käyttö ja ottaa se osaksi yrityksen arkea. Ohjeistuksen lisäksi työ sisältää huomioita ja ehdotuksia toimeksiantajayrityksen Pinterestin käytön kehittämiseen.
Työn toimeksiantajana toimi Weecos Oy. Weecos on vastuullinen verkkokauppapaikka, jossa on saman katon alla lähes 200 yritystä. Weecosin toiminta perustuu eettisten ja ekologisten arvojen kunnioittamiseen.
Tutkimus toteutettiin kehittämistutkimuksena, jossa tutkimusmenetelmänä käytettiin benchmarking-analyysiä. Tutkimuksessa vertailtiin neljän yrityksen Pinterest-tilien taulujen aiheita sekä niiden kuvia.
Työn tarkoituksena oli laatia ohjeistus Pinterestin käyttöön. Ohjeita seuraamalla on helppo aloittaa Pinterestin käyttö ja ottaa se osaksi yrityksen arkea. Ohjeistuksen lisäksi työ sisältää huomioita ja ehdotuksia toimeksiantajayrityksen Pinterestin käytön kehittämiseen.