Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun tekniset ratkaisut

Heino, Chris (2017)

 
Avaa tiedosto
Heino_Chris.pdf (6.986Mt)
Lataukset: 


Heino, Chris
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022215
Tiivistelmä
Jyväskylän kaupunkirakennepalvelut tarvitsivat tutkimuksen asiakaspalvelun teknisistä ratkaisuista.
Tutkimuksen tarkoitus oli saada selkeä käsitys nykyisellään käytössä olevasta
asiakaspalvelujärjestelmästä ja tutkia sen kehittämismahdollisuuksia.
Suuri osa tutkimuksesta tarkasteli mitä on tekninen asiakaspalvelu ja erityisesti mitä siihen
sisältyy, kun on kyse kunnan tarjoamasta palvelusta asukkailleen. Toinen osa keskittyi tarkastelemaan,
miten käytössä olevaa palvelua voitaisiin parantaa.
Nykyisen asiakaspalvelujärjestelmän tilaa tarkasteltiin toimeksiantajan tapaamisissa ja tutustumalla
käytännössä järjestelmään verkossa.
Tutkimuksen tuloksena löytyi uusi suunta asiakaspalvelujärjestelmälle, sellaisen järjestelmän
muodossa, jonka inspiraation lähteenä toimii NYC311-hanke New Yorkin kaupungissa,
Yhdysvalloissa. Järjestelmään yhdistyy elementtejä 6Aika-hankkeesta sekä Open311 –rajapinta
standardista.
Puhelimessa tapahtuvan asiakaspalvelun parantamiseen paras ratkaisu löytyi kotimaiselta
palveluntarjoajalta, Elisalta. Elisa tarjoaa palvelua, joka yhdistää kehittyneen puhelinpalvelun,
internet-pohjaisen chatin, sähköpostin, ja videopuhelumahdollisuuden.
Tutkimusprojektin tavoitteet täyttyivät ja ratkaisu alkuperäiseen ongelmaan löytyi. Yksi
mielenkiintoinen ja hieman turhauttava yksityiskohta tutkimuksessa oli suomen kielen puheen
tunnistamisen vaikeudesta johtuva puhelintekoälyn käytön mahdottomuus itsenäisenä
asiakaspalvelijana puhelimitse, vaikka tämä teknologia kehittyy koko ajan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste