Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Miten palvelu lanseerataan onnistuneesti?

Lampinen, Stiina (2017)

 
Avaa tiedosto
Lampinen Stiina.pdf (1.066Mt)
Lataukset: 


Lampinen, Stiina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122922606
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan palvelun lanseerauskampanjan menestykseen vaikuttavia tekijöitä. Yksi suurin syy lanseerausprosessien epäonnistumiseen on niiden heikko valmistelu ja puutteellisesti tehdyt suunnitelmat.

Toimeksiantajana toimii vuoden 2017 lopussa lanseerattava Regood.fi-joukkorahoituspalvelu. Toimeksiantona on tutkia, miten palvelu tuodaan onnistuneesti markkinoille ja mitkä tekijät ja markkinoinnin keinot luovat onnistuneen ja menestyksekkään lanseerausprosessin. Tutkimuksen pohjalta luodaan myöhemmin käytännöllinen markkinointisuunnitelma Regood.fi-joukkorahoituspalvelun lanseeraukseen.

Tutkimuskysymykseksi muodostui: Miten palvelu lanseerataan onnistuneesti?. Tutkimusotteena on laadullinen tutkimus ja aineistonkeruumenetelmänä käytetään haastatteluja. Tutkimukseen osallistui yhteensä neljä lanseerausprosesseja toteuttanutta yrityksen edustajaa. Lanseerausprosessin lisäksi tutkimuksen teoriaosuudessa on käsitelty lanseerauksen markkinointivaiheen suunnittelua.
Tutkimuksen tavoitteena on löytää merkittävimmät lanseerausprosessin menestykseen vaikuttavat tekijät kirjallisuuskatsauksen ja tutkimusaineiston havainnoinnin avulla.

Tavoitteena on tutkia, mitkä tekijät palvelun lanseerausvaiheessa ovat kriittisiä, sekä koota ja laatia teorioita ja ohjeita lanseerausvaiheen markkinointisuunnitelman tekoon. Tarkoituksena on käsittää lanseerausprosessin eri vaiheet ja se, kuinka ne tulisi ottaa huomioon markkinointia suunnitellessa. Tuloksena havaitaan onnistuneen lanseerausprosessin tärkeimmäksi menestystekijäksi tarkkaan määritellyt lanseerauksella haettavat liiketoiminnalliset ja markkinoinnilliset tavoitteet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste