Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marketing of adventure travels : Destination South-America

Soininen, Mirna (2007)

 
Avaa tiedosto
Soininen_Mirna.pdf (466.5Kt)
Lataukset: 


Soininen, Mirna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200812164475
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päätavoite oli hahmottaa uusia markkinoinnin asetelmia Etelä-Amerikan seikkailumatkoille. Seikkailumatkailu on nopeasti kasvava turismin alue, mutta sille omistettu markkinointi on harvoin erikoistettu yrityksen johdon toimesta. Muuttuva seikkailumatkailun markkina-alue kuitenkin vaatii mukautettua markkinointitoimintaa. Tämä tutkimus analysoi kahta nuorta seikkailumatkatoimistoa ja niiden tämänhetkisiä markkinoinnin käsityksiä. Tutkimuksen teoreettinen osio jaettiin kolmeen osaan: matkailualan markkinaympäristö, kuluttajat kyseisessä ympäristössä ja markkinoinnin johtamisen osa-alueet. Nämä kolme osaa esittävät nykypäivän faktoja tutkimuksen pääelementeistä. Teoreettista tiedonantoa toimivasta markkinoinnista seurasi tutkimus siitä, kuinka todelliset yritykset käsittävät nämä markkinointi konseptit seikkailumatkoja ajatellen. Empiirinen osa perustuu vastaaja yhtiöistä, kahdesta matkatoimistosta kerättyyn informaatioon. Toinen yhtiöistä sijaitsee Baskimaassa, Espanjassa, ja toinen Suomen Espoossa. Kvalitatiivinen kysely koottiin yhtiöiden päättäjille tiedonkeruuksi analyysiin. Päätelmät ja suositukset kappaleessa kuvataan tutkimuksen positiiviset ja negatiiviset tulokset. Markkinoinnin suunnittelu tehdään molemmissa matkatoimistoissa melko pelkistetysti, ja se kohdistuu isoon asiakasryhmään samanaikaisesti. Tutkimus kuitenkin osoitti, ettei seikkailumatkojen markkina-alue ole enää yhtä yksikantainen kuin ennen. Tämän takia matkan tarjoajien tulisi segmentoida asiakkaansa tehokkaampaa markkinointia ajatellen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste