Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

THE LOGIC OF BUSINESS STRATEGY : A Case Study of Kone Group

Amosun, Abiodun (2017)

 
Avaa tiedosto
Amosun_Abiodun.pdf (765.4Kt)
Lataukset: 


Amosun, Abiodun
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801171423
Tiivistelmä
The research is aimed at providing an overview of how Kone Corporation employs strategy as a driver for competitive edge. This research discussed in clear sense, the term strategy. More so, this study addressed how Porter's 5-forces drives manufacturer market position including KONE. This paper also reviewed Kone adoption of new equipment, modernization and innovation as a strategic techniques

The research also addressed how major trends in elevators and escalators industry is shaping how KONE strategy responds in relation to perceived changes. The study focused on KONE eco-efficiency approaches to production. The study also discussed on KONE internationalization of strategy by ways of acquisition techniques. Some major achievements made by KONE in this regard were also discussed. This includes the introduction of less carbon emissions products launched by the company.

This research adopted qualitative methodology in analyzing data collected. Therefore, the use of interviews and SWOT analysis were chosen. With this method, strength, opportunities, and weaknesses and of course threat of KONE strategy also discussed. The research discussed possible ways to help Kone Group achieve sustainable strategic market position. Recommendations on how KONE could strengthen its strategy and market position in most market where the company enjoys comparative lower market share.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste