Strateginen digitaalisen B2B-markkinoinnin suunnitelma Teijo-Talot Oy:lle
Tiira, Tuomas (2018)
Tiira, Tuomas
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801201479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801201479
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda Teijo-Talot Oy:lle toimiva ja tehokas digitaalisen markki-noinnin strateginen suunnitelma, joka keskittyy sen yhteisö- ja yritysmarkkinointiin. Sen tuli olla kulurakenteeltaan alhainen, mutta samalla asiakkaiden saavutettavuus korkea yrityk-sen tavoitteisiin nähden. Tavoitteena on tämän suunnitelman myötä luoda Teijo-Taloista paremmin ymmärrettävä tuote sekä brändi, joka tullaan tuntemaan korkeasta laadustaan, varmoista toimituksista sekä terveistä rakennuksista. Teijo-Talojen pääasiallinen markkina koostuu yritys- ja yhteisömarkkinoista, joka kattaa Teijo-Talojen liikevaihdosta noin 85 %, jolloin yksityisasiakkaiden osuudeksi jää noin 15 %. Markkinoinnin haasteena on erityisesti se, että suurin osa tuotteista myydään kunnallisille tahoille, joita koskee niin sanottu avoi-men kilpailun periaate. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki kunnalliset hankkeet tulevat julkises-ti myös kaikkien kilpailijoiden saataville. Ongelmallista tässä on myös se, että usein hinta ratkaisee liikaa tämän kaltaisten hankkeiden saantia.