Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The influence of consumer trust on e-commerce

Kaplas, Thomas (2017)

Avaa tiedosto
The_Influence_of_Consumer_Trust_E-commerce_PDF_FINAL_THOMASKAPLAS.pdf (1.127Mt)
Lataukset: 


Kaplas, Thomas
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801241570
Tiivistelmä
Verkkokauppayritysten menestys on riippuvainen kuluttajien luottamuksesta. Internetin vakaalla kasvulla on ollut suuri vaikutus verkkokauppojen myynnin nousulle, kun kuluttajat ovat hyödyntäneet tehokkaasti verkkokaupankäynnin kätevyyden ja tiedon saatavuuden. Koska kilpailu verkkokauppamarkkinoilla on jatkuvasti hyvin intensiivistä, on myös elintärkeää ymmärtää kaikki kuluttajaluottamukseen liittyvät avaintekijät. Tutkimusten mukaan suuriosa ihmisistä on vieläkin epäröiviä suorittamaan maksuja netissä, johtuen epävarmuudesta verkkokauppioita, Internetiä sekä verkkokauppojen online infrastruktuuria kohtaan. Näistä asioista johtuen on erittäin tärkeää tutkia kuluttajaluottamusta tarkemmin ja luoda teoreettisia, sekä käytännöllisiä malleja, jotka selittävät tarkemmin kuluttajaluottamukseen vaikuttavia avaintekijöitä verkkokauppamarkkinoilla.

Kuluttajaluottamuksen vaikutusta verkkokauppoihin ei ole tutkittu tarpeeksi käyttäen monipuolisia tutkimuskeinoja. Tästä johtuen suurin osa tutkimuksista on toteutettu yhden tutkimusalueen näkökulmasta, jonka vuoksi on syntynyt suurta tarvetta monipuolisempaan tutkimustapaan. Jotta voisimme täysin ymmärtää kuluttajan mieltä on tutkimuksessa analysoitava monia eri tutkimusalueita, kuten Markkinointia, Sosiologiaa sekä Psykologiaa. Kyseisten aihealueiden tietojen ja opetusten avulla pystymme paremmin ymmärtämään kuluttajien verkkokäyttäytymistä ja olennaisia ostopäätökseen johtavia tekijöitä. Tutkimustyön laadukkuutta tehostettiin myös primaaridatan keräyksellä, joiden työkaluina käytettiin haastattelua sekä nettikyselyä.

Opinnäytetyön tutkimukseen käytettyjen lukuisten monitieteellisten ja moniulotteisten analyysien avulla pystymme saavuttamaan selkeän loppupäätelmän. Luottamus on suuri avainvaikuttaja, joka kykenee vähentämään riskin ja epävarmuuden vaikutelmaa kuluttajassa. Luottamuksen tunne saa asiakkaat myös jakamaan henkilökohtaiset tietonsa, suorittamaan maksuja internetin välityksellä sekä toimimaan verkkokauppiaan ohjeistuksen mukaan. Pystymmekin toteamaan että kuluttajaluotamuksen syväanalysointi on elintärkeää verkkokauppamaailman käytännönvaikuttajille sekä teoreetikoille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste