Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yhteistyökumppanuus tapahtumassa : case: SHIFT Business Festival

Luotonen, Essi (2018)

Avaa tiedosto
Luotonen_Essi.pdf (482.3Kt)
Lataukset: 


Luotonen, Essi
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801251624
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja kehittää SHIFT Business Festivalin yhteistyökumppanuussuhteita. Työn tarkoituksena oli selvittää, miksi yritykset olivat lähteneet kumppaniksi, minkälaista hyötyä kumppanuudesta saatiin sekä miten tapahtuma onnistui yhteistyökumppanuuksissa kokonaisuudessaan. Toimeksiantaja halusi tutkimuksesta tietoa, jota voi hyödyntää kumppanuussuhteiden kehittämisessä ja tapahtuman markkinoinnissa.

Teorian ensimmäisessä osassa perehdytään siihen, mitä tapahtumamarkkinointi on sekä miksi ja miten tapahtumia voi hyödyntää osana yritysten markkinointia. Toisessa teoriaosassa käsitellään erilaisia yhteistyökumppanuussuhteita, mitä niillä tulisi tavoitella ja mitkä haasteet on huomioitava yhteistyön onnistumiseksi. Työn tutkimusosa toteutettiin internetkyselynä, joka lähetettiin vuoden 2017 SHIFT-tapahtuman yhteistyökumppaneille. Kyselyssä selvitettiin, miten onnistuneeksi yhteistyökumppanuus arvioitiin ja mitä hyötyä siitä saatiin. Kysely koostui pääasiassa monivalintakysymyksistä, mutta vastauksia oli mahdollista tarkentaa myös avoimin kommentein.

Tutkimus osoitti, että yhteistyökumppanuuteen oltiin kokonaisuudessaan tyytyväisiä vaikka esimerkiksi uusia kontakteja toivottiin enemmän. Toiset osa-alueet, kuten tapahtuman markkinointi, tiedotus ja viestintä koettiin onnistuneiksi. Tapahtuman teema ja sisältö sekä tapahtuman järjestäminen Turussa kiinnostivat kumppaneita. Erityisesti tapahtuma-alueen haasteellisuus vaikutti vastaajien mielipiteeseen. Tästä huolimatta yhteistyökumppanuus yleisesti nähtiin toimivana.

Työn tavoitteet saavutettiin, ja SHIFT voi hyödyntää tuloksia yhteistyökumppanuuksien hoidossa. Tulosten avulla toimeksiantaja osaa kehittää kumppanuussuhteitaan tarjoamalla kumppaneille enemmän toivottuja hyötyjä. Saatua tietoa voidaan käyttää hyväksi myös uusien kumppanuuksien hankinnassa ja tapahtuman markkinoinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste