Ohjeistus kriisiviestintään sosiaalisessa mediassa
Juusela, Jenny (2018)
Juusela, Jenny
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802062057
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802062057
Tiivistelmä
Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi Hämeen ammattikorkeakoulu eli HAMK. Tavoitteena oli sekä teorian että case -tapauksien avulla selvittää, miten toimeksiantajan kuuluisi sosiaalisessa mediassa tapahtuvan riskin/kriisin aikana toimia. Tavoitteena oli myös luoda selkeä ja kompakti ohjeistus, jota olisi kriisin iskiessä helppo hyödyntää.
Opinnäytetyö perehtyi teoria osuudessa käsittelemään sitä, miten organi-saatio voi kriisiviestintää hyödyntäen hallita potentiaalisia maineriskejä sekä -kriisejä. Opinnäytetyössä käsitellään myös mahdollisia kriisejä, joita toimeksiantaja saattaa kohdata. Esille on nostettu myös muutamia case
-tapauksia, joita pidetään opinnäytetyön kannalta merkittävinä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kaksi ohjeistusta kriisiviestintään sosiaali-sessa mediassa. Ohjeistukset perehtyvät kriisin ennaltaehkäisyyn, kriisin aikaiseen toimintaan sekä kriisin jälkihoitoon.
Opinnäytetyö perehtyi teoria osuudessa käsittelemään sitä, miten organi-saatio voi kriisiviestintää hyödyntäen hallita potentiaalisia maineriskejä sekä -kriisejä. Opinnäytetyössä käsitellään myös mahdollisia kriisejä, joita toimeksiantaja saattaa kohdata. Esille on nostettu myös muutamia case
-tapauksia, joita pidetään opinnäytetyön kannalta merkittävinä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kaksi ohjeistusta kriisiviestintään sosiaali-sessa mediassa. Ohjeistukset perehtyvät kriisin ennaltaehkäisyyn, kriisin aikaiseen toimintaan sekä kriisin jälkihoitoon.