Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelli Alban imago

Roslakka, Rosa; Häkämies, Jutta (2018)

 
Avaa tiedosto
Hakamies Jutta Roslakka Rosa.pdf (1.541Mt)
Lataukset: 


Roslakka, Rosa
Häkämies, Jutta
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802072115
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen imago Hotelli Alballa on nykyisten asiakkaiden näkökulmasta. Opinnäytetyössä verrattiin hotellin imagoa työn vuoksi ja vapaa-aikana matkustavien välillä sekä muuttuiko Alban imago ennen ja jälkeen vierailun. Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Jyväskylässä sijaitseva Finlandia Hotelli Alba. Tutkimuksella pyrittiin lisäämään toimeksiantajan tietämystä Hotelli Alban imagosta, jotta hotelli voi kehittää markkinointisuunnitelmaansa.

Opinnäytetyön teoria pohjautuu kirjalliseen aineistoon, lehtiartikkeleihin, internetin tietolähteisiin sekä tilastoihin. Tutkimus toteutettiin sähköisenä kvantitatiivisena kyselytutki-muksena, joka painottui asiakkaiden mielikuviin yrityksestä. Kysely lähetettiin 200 asiakkaalle ja tulokset perustuvat yhteensä 62 vastaajaan.

Tutkimustulosten avulla määriteltiin, mistä asiakkaat saavat tiedon hotellista, mitä piirteitä he arvostavat Albassa ja mitä ominaisuuksia Alban tulisi kehittää. Hotelli Alban imago oli positiivinen, ja enemmistö asiakkaista arvioi Alban viihtyisäksi ja luotettavaksi perustason hotelliksi upealla sijainnilla. Asiakkaat nostivat myös Alban ystävällisen henkilökunnan esille useaan kertaan. Kehitettäviksi asioiksi nousivat pienet huoneet sekä vanhahtava ulkoasu. Hotelli on tällä hetkellä päivittämässä ulkoasuaan. Työn vuoksi ja vapaa-aikana matkustavien välillä eroa Hotelli Alban imagossa ei ollut. Imago ei myöskään muuttunut ennakkomielikuvista kummassakaan vastaajaryhmässä.

Tutkimuksen tulosten perusteella Hotelli Alba on pystynyt luomaan positiivisen ja yhtenäisen imagon onnistuneiden palvelukokemusten pohjalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste