Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lakiassistenttipalvelun luominen assistentti- ja viestintätoimistolle

Timonen, Noora (2018)

 
Avaa tiedosto
Timonen_Noora.pdf (720.4Kt)
Lataukset: 


Timonen, Noora
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802072105
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda lakiassistenttipalvelu toimeksiantajayritys Avitas Oy:n käyttöön, sillä yritys pyrkii erikoistumaan lakitoimistojen asiantuntevaan palvelemiseen. Avitas tarjoaa muun muassa virtuaaliassistenttipalveluja asiakkailleen, ja tarkoituksena oli suunnitella vastaavanlainen palvelu lakitoimistoja varten. Vastaavanlaista, näin tarkasti tietylle kohderyhmälle rajattua palvelua ei tarjoa vielä mikään muu yritys.

Palvelua lähdettiin suunnittelemaan perehtymällä ensin teoriaan assistenttipalvelujen hankinnasta ja ulkoistamisesta sekä asianajoassistentin toimenkuvasta. Lisäksi oli perehdyttävä palvelujen tuotteistamiseen. Palvelun sisällön suunnittelussa apuna käytettiin asianajajille sekä lakitoimistoissa työskenteleville assistenteille kohdennettua teemahaastattelua. Palvelun suunnittelussa hyödynnettiin siis kvalitatiivista tutkimusta.

Tutkimustuloksista nousi selkeästi esiin muutamia assistentin työtehtäviä, joita olivat muun muassa asiakaspalvelu, asiakirjojen luonnostelu ja muokkaus sekä laskutus. Nämä esille nousseet työtehtävät huomioitiin palvelun suunnittelussa. Teemahaastatteluista selvisi myös, että assistentin työtehtävät vaihtelevat hyvin paljon eri lakitoimistojen välillä, jolloin tärkeää oli suunnitella palvelusta sellainen, että sitä pystyy tarvittaessa muokkaamaan asiakkaan omien toiveiden mukaiseksi. Tulokset vastasivat toimeksiantajan ennakko-odotuksia sekä aiempia kokemuksia siltä osin, että luottamusta pidetään assistenttipalvelujen ulkoistamisessa erittäin tärkeänä, ja kun kyseessä on lakiala, painottuvat assistentin luotettavuus sekä salassapito entisestään.

Lakiassistenttipalvelu suunniteltiin palvelun tuotteistamiseen liittyvän teorian pohjalta ja siihen sisältyi tutkimustuloksista saatu tieto. Lopputuloksena saatiin toimeksiantajan aiemmista palveluista poikkeava palvelukonsepti, johon toimeksiantaja oli erittäin tyytyväinen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste