Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointitoimenpiteiden vaikutus nuorten koulutuksen hakijamääriin : Mikkelin ammattikorkeakoulu

Kontulainen, Ritva; Puumalainen, Kirsi (2010)

Avaa tiedosto
opinn2010A5370.pdf (1.261Mt)
Lataukset: 


Kontulainen, Ritva
Puumalainen, Kirsi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005129012
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin millainen vaikutus MAMK on the Road –markkinointikiertueella ja maakunta lehti-ilmoittelulla oli ammattikorkeakoulun hakijamääriin vuosina 2007 – 2008. Opinnäytetyö rajattiin koskemaan Mikkelin ammattikorkeakoulun nuorten tutkintoon johtavien suomenkielisten koulutusoh-jelmien esisijaisten hakijoiden hakijamääriä, MAMK on the Road –markkinointikiertuetta sekä maakunta-lehtien lehti-ilmoituksia vuosina 2007 ja 2008.

Teoriaosuudessa tarkastelimme markkinointiviestintää sekä ammattikorkeakoulujen yhteishakujärjes-telmää (AMKYH). Markkinointiviestinnän osalta keskityimme lähemmin markkinointiviestinnän tavoit-teisiin, vaikutuksiin sekä keinoihin. Yhteishakujärjestelmää tarkastelimme sen periaatteiden ja uudista-misen näkökulmasta.

Toteutimme opinnäytetyömme sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Kyselyn toteutimme Webropol-kyselyohjelman avulla loppuvuodesta 2009. Vastaukset käsiteltiin Excel-taulukkolaskentaohjelmassa, minkä jälkeen tulokset analysoitiin. Opinnäytetyössä käytimme tausta-aineistona myös YTI-palveluissa toteutettua Mikkelin ammattikorkeakouluun hakeneita koskevaa selvi-tystä.

Tutkimuksen tavoitteita ei saavutettu odotetulla tavalla kyselyn tuloksena saatujen vastauksien vähäisen määrän vuoksi. MAMK on the Road –markkinointikiertueen ja maakuntalehti-ilmoittelun vaikutuksia ei voitu tutkimuksessa nähdä. Tutkimuksen perusteella opiskelupaikan vastaanottamiseen vaikutti eniten koulutusohjelman kiinnostavuus. Viestintävälineenä netillä on suuri merkitys siihen, mistä hakijat saavat tiedon tarjolla olevista koulutuspaikoista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste