YRITYKSEN PALVELUJEN KEHITTÄMINEN : Cafe Hilppa
Koski, Tiina (2018)
Koski, Tiina
Centria-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802132405
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201802132405
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Sari Lind Tmi. Lindin yritys on Oulaisissa toimiva kahvila Cafe Hilppa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten nuoret ja nuoret aikuiset kiinnostuisivat Cafe Hilpan palveluista. Kyselyn avulla selvitettiin Oulaisten lukiolaisten mielipiteitä muun muassa kahvilan tuotevalikoimasta, hinnoittelusta ja aukioloajoista. Lisäksi selvitettiin, mikä vaikuttaa nuorten ostopäätökseen, mikä markkinointikanava tavoittaisi nuoret parhaiten ja mitä muita palveluita nuoret haluaisivat kahvilaan.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin palvelua, palvelun laatua, asiakaskokemusta, asiak-kuutta ja asiakkuudenhallintaa. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutki-muksen kysely toteutettiin Webropol-kyselynä, joka jaettiin lukiolaisille Wilma-viestinä.
Tutkimuksen kyselyn vastausprosentti oli miltei 50 prosenttia, joka oli hyvä tulos. Tutkimustu-losten mukaan nuoret olivat kiinnostuneita kahvilasta ja suurin osa kävisi kahvilassa päivällä. Yhteenvetona voisi todeta, että nuoret halusivat kahvilan valikoimiin salaatteja, täytettyjä pa-tonkeja, erikoiskahveja, smoothieta ja leivoksia. Ostopäätökseen vaikutti eniten hinta ja mak-simisumma saisi nuorten mielestä olla viisi euroa. Nuoret halusivat kahvilaan lisäksi elokuvail-toja, tuote-esittelyjä, peli-iltoja, rentoa oleskelua, musiikkia ja jääkiekkoa. Yrittäjä sai vas-tauksista hyvän tietopohjan yritystoiminnan kehittämiseen.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten nuoret ja nuoret aikuiset kiinnostuisivat Cafe Hilpan palveluista. Kyselyn avulla selvitettiin Oulaisten lukiolaisten mielipiteitä muun muassa kahvilan tuotevalikoimasta, hinnoittelusta ja aukioloajoista. Lisäksi selvitettiin, mikä vaikuttaa nuorten ostopäätökseen, mikä markkinointikanava tavoittaisi nuoret parhaiten ja mitä muita palveluita nuoret haluaisivat kahvilaan.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin palvelua, palvelun laatua, asiakaskokemusta, asiak-kuutta ja asiakkuudenhallintaa. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutki-muksen kysely toteutettiin Webropol-kyselynä, joka jaettiin lukiolaisille Wilma-viestinä.
Tutkimuksen kyselyn vastausprosentti oli miltei 50 prosenttia, joka oli hyvä tulos. Tutkimustu-losten mukaan nuoret olivat kiinnostuneita kahvilasta ja suurin osa kävisi kahvilassa päivällä. Yhteenvetona voisi todeta, että nuoret halusivat kahvilan valikoimiin salaatteja, täytettyjä pa-tonkeja, erikoiskahveja, smoothieta ja leivoksia. Ostopäätökseen vaikutti eniten hinta ja mak-simisumma saisi nuorten mielestä olla viisi euroa. Nuoret halusivat kahvilaan lisäksi elokuvail-toja, tuote-esittelyjä, peli-iltoja, rentoa oleskelua, musiikkia ja jääkiekkoa. Yrittäjä sai vas-tauksista hyvän tietopohjan yritystoiminnan kehittämiseen.