Tuotteistaminen mainostoimistossa
Ryödi, Joona (2010)
Ryödi, Joona
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004307341
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004307341
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee tuotteistamisen tekemistä mainostoimistossa. Tuotteistamisen kohteena on tamperelainen markkinointiviestintätoimisto Persoona Oy. Työn tavoitteena oli kehittää Persoonalle oma tuotteistuskonsepti, jonka avulla tuotteistamisen tekeminen ja ymmärtäminen saataisiin helpommin käsiteltävään muotoon. Samalla oli tarkoitus tehdä konseptista Persoonan brandiin sopiva kokonaisuus. Konsepti on lähtökohtaisesti suunniteltu sisäisen tuotteistamisen avuksi, mutta sitä voidaan laajentaa myös ulkoiseen tuotteistamiseen. Konsepti perustuu ravintolamaailman malliin tuottaa palveluita asiakkailleen.
Käyn työssäni läpi myös asiantuntijapalveluiden tuotteistamisen teoriaa pääpiirteissään, jotta konseptin mukainen toiminta pystytään suhteuttamaan normaaleihin toimintatapoihin.
Suunnittelutyön lopputuloksena syntynyt konsepti antaa hyvät raamit tuotteistamisen tekemiseen käytännössä.
Käyn työssäni läpi myös asiantuntijapalveluiden tuotteistamisen teoriaa pääpiirteissään, jotta konseptin mukainen toiminta pystytään suhteuttamaan normaaleihin toimintatapoihin.
Suunnittelutyön lopputuloksena syntynyt konsepti antaa hyvät raamit tuotteistamisen tekemiseen käytännössä.