Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Miehikkälän kunnan imagotutkimus

Lahtela, Niina (2018)

Avaa tiedosto
Lahtela_Niina.pdf (3.109Mt)
Lataukset: 


Lahtela, Niina
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803113220
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Miehikkälän kunnan imagotutkimus. Imagotutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitä Lappeenrannan, Kouvolan, Kotkan ja Haminan asukkaat tietävät Miehikkälästä vai onko Miehikkälä kyseisillä paikkakunnilla täysin tuntematon kunta.

Tutkimusongelmana on Miehikkälän kunnan tunnettuus ja se, millaisena ulkopaikkakuntalaiset näkevät Miehikkälän.

Tutkimus tehtiin pilottityyppisenä, jolloin tulevaisuudessa kahden–kolmen vuoden kuluttua kyseinen tutkimus tehtäisiin uudelleen ja mitattaisiin, onko Miehikkälän tunnettuus parantunut.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa Lappeenrannasta, Kouvolasta, Kotkasta ja Haminasta kerättiin tutkimusaineistoa kyselylomaketta käyttämällä. Tavoitteena oli saada jokaisesta kaupungista vähintään 50 vastausta, hyväksyttäväksi tutkimustulokseksi määriteltiin vähintään 30 vastausta yhdeltä paikkakunnalta. Vastaukset kerättiin pyytämällä asukkaita vastaamaan kyselyyn kirjastoissa ja markkinoilla.

Päätuloksena selvisi, että Miehikkälä on hyvin tuntematon paikkakunta. Vastaajista 64,29 % ei tiennyt Miehikkälästä mitään. Ne, jotka tiesivät Miehikkälästä jotain, kuvailivat Miehikkälää kuitenkin hyvin positiivisin sanoin. Vastaajien mielestä Miehikkälä on rauhallinen ja luonnonläheinen paikkakunta. Matkailun osalta Miehikkälällä oli positiivisempi imago kuin esimerkiksi yrityksen perustamisen tai asuinpaikan puolesta. Osa vastaajista kuitenkin vastasi, että Miehikkälässä ei ole mitään nähtävää eikä mikään vedä paikkakunnassa puoleensa.

Johtopäätöksenä tutkimukselle voidaan sanoa, että Miehikkälän imago ei ole huono, vaan se on hyvin huomaamaton. Paikkakuntaa ei tunneta, jolloin siitä ei ole edes muodostettu mielikuvaa. Miehikkälä on tuntematon paikkakunta niin matkailukohteena kuin palveluidensa osalta. Miehikkälässä on potentiaalia, mutta sitä täytyy osata hyödyntää. Miehikkälän tunnettuutta täytyy lisätä laajoilla ja suunnitelmallisilla markkinointikampanjoilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste