Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tarinan hyödyntäminen hevosten geenitestien markkinoinnissa : case Aavagen Oy

Lyyra, Iiris (2018)

 
Avaa tiedosto
Lyyra_Iiris.pdf (1.903Mt)
Lataukset: 


Lyyra, Iiris
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803203569
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajayrityksen Aavagen Oy:n nettisivuille sisältöä tarinamarkkinoinnin avulla. Tätä kautta pyrittiin rakentamaan yrityksen brändiä, lisäämään yrityksen tunnettuutta ja saamaan lisää kävijöitä yrityksen nettisivuille. Aavagen Oy on hevosten geenitestejä myyvä ja kehittävä start up –yritys.

Työn tietoperustassa käsitellään tarinan hyödyntämistä yrityksen markkinoinnissa, tarinan vaikuttavuutta markkinoinnissa, ydintarinan merkitystä yrityksen toiminnassa ja tarinan rakentamisen eri malleja. Työssä käydään läpi yrityksen tämän hetkinen toiminta, kohderyhmä, asiakkaat, kilpailijat sekä kehittämistarpeet ja tavoitteet.

Tarinamarkkinoinnin teorian perusteella kehitettiin yritykselle ydintarina ja jokaiselle yrityksen henkilökunnan jäsenelle tarina, jotka julkaistiin Aavagen Oy:n nettisivuilla. Tarinoita tullaan soveltamaan myös yrityksen sosiaalisessa mediassa tapahtuvassa markkinoinnissa. Tarinoiden muodostuksessa sovellettiin tietoperustaa ja haastateltiin yrityksen henkilökuntaa.

Keskeisimmät johtopäätökset tarinamarkkinoinnin soveltamisesta ovat, että organisaation tarinan rakentamiseen tarvitaan syvää tuntemusta yrityksestä, ja sen kohderyhmästä, sekä aikaa, luovuutta ja rohkeutta. Jotta tarina vaikuttaisi, sen pitää herättää tunteita ja erottua muista positiivisesti. Tarina on myös erittäin tehokas vaikuttamisen väline muuallakin kuin markkinoinnissa, kuten esimerkiksi ihmisten johtamisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste