Luontaistuotekaupan markkinointi Plantara Oy
Lindholm, Miikka (2010)
Lindholm, Miikka
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005139188
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005139188
Tiivistelmä
Markkinointi käsitteenä pitää sisällään paljon asioita ja siinä pitää huomioida monta eri seikkaa. Mainon-ta on osa markkinointia, vaikka monet yhdistävät ne yhdeksi ja samaksi käsitteeksi. Markkinoinnin avulla yritys lisää omaa tunnettuutta sekä pyrkii parantamaan omaa tulostaan.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Plantara Oy voisi pienillä kustannuksilla kehittää omaa markkinointiaan sekä lisätä näkyvyyttä. Toimeksiantaja Plantara Oy on pieni luontaistuoteliike keskellä Helsinkiä, jonka valikoimassa on satoja eri luontaistuotteita. Liikkeen omistaja ja toimitusjohtaja Anne Hartikainen on itse toiminut alalla jo pitkään ja tahtoo entisestään kehittää omaa liiketoimintaansa ja varsinkin markkinointiaan, koska tehokas ja edullinen markkinointi on elinehto Plantara Oy:lle.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsittelen markkinointiviestintää yrityksen menestyksen lähtökohtana sekä sen muotoja käyttöä. Markkinointitutkimuksen toteutin kvantitatiivisenatutkimuksena ja sen tavoitteena oli saada tietoa ja vastauksia liikkeen nykyisestä toiminnasta ja sitä kautta parantaa yrityksen toimintaa ja markkinointia.
Markkinointitutkimukseni mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä Plantara Oy:n toimintaan ja varsinkin henkilökunnaan ammattitaitoon ja palveluasenteeseen. Tutkimus toi esille myös parannusehdotuksia yritykselle, kuten esimerkiksi oman toimivan nettisivuston tarpeellisuuden.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Plantara Oy voisi pienillä kustannuksilla kehittää omaa markkinointiaan sekä lisätä näkyvyyttä. Toimeksiantaja Plantara Oy on pieni luontaistuoteliike keskellä Helsinkiä, jonka valikoimassa on satoja eri luontaistuotteita. Liikkeen omistaja ja toimitusjohtaja Anne Hartikainen on itse toiminut alalla jo pitkään ja tahtoo entisestään kehittää omaa liiketoimintaansa ja varsinkin markkinointiaan, koska tehokas ja edullinen markkinointi on elinehto Plantara Oy:lle.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsittelen markkinointiviestintää yrityksen menestyksen lähtökohtana sekä sen muotoja käyttöä. Markkinointitutkimuksen toteutin kvantitatiivisenatutkimuksena ja sen tavoitteena oli saada tietoa ja vastauksia liikkeen nykyisestä toiminnasta ja sitä kautta parantaa yrityksen toimintaa ja markkinointia.
Markkinointitutkimukseni mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä Plantara Oy:n toimintaan ja varsinkin henkilökunnaan ammattitaitoon ja palveluasenteeseen. Tutkimus toi esille myös parannusehdotuksia yritykselle, kuten esimerkiksi oman toimivan nettisivuston tarpeellisuuden.