Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kundlojalitet : Faktorer som påverkar kundlojalitet i livsmedelaffärer

Österlund, Jockum (2018)

 
Avaa tiedosto
Examensarbete Jockum Osterlund.pdf (1.165Mt)
Lataukset: 


Österlund, Jockum
Yrkeshögskolan Novia
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803213621
Tiivistelmä
Monet meistä asioi ruokakaupoissa miettimättä miksi. Seuraammeko myymälöiden hintoja sokeasti vai seuraammeko brändejä ja heidän tuotteita?

Opinnäytetyössäni tutkin asiakasuskollisuutta kahdessa elintarvikeruokakaupassa, K-Marketissa sekä S-Marketissa. Kysymykseni kuuluu – Mitkä asiat vaikuttavat asiakasuskollisuuteen jotka asioivat elintarvikekaupoissa, sekä mitkä ovat merkittävimmät tekijät? Tutkimukseni on rajoitettu Lauttasaaren alueelle mikä sijaitsee Etelä-Helsingissä.

Työn menetelmä on kvantitatiivinen tutkimus. Kyselylomakkeen avulla keräsin vastauksia näistä kahdesta eri elintarvikeruokakaupoista. Kyselylomakkeeseen sain 60 vastausta.

Tutkimukseni osoittaa, että hinnalla, sijainnilla, vastaanotolla, ilmapiirillä sekä asiakasetukortilla on merkittävä vaikutus asiakasuskollisuuteen sekä asiakastyytyväisyyteen.
 
Många av oss besöker dagligen livsmedelsaffärer utan att tänka på varför. Följer vi priserna, det goda bemötande, eller är vi efter produkterna som de säljer?

I detta examensarbete granskas kundlojalitet i de två ledande livsmedelsaffärer, S-Market och K-Market.
Frågeställningen är därmed, vad påverkar kundlojaliteten hos kunder som handlar i livsmedelsaffärer, samt vilka är de påverkande faktorerna?
Enkätundersökningen är begränsad till ett område i södra Helsingfors, Drumsö.

Metoden i detta slutarbete är en enkätstudie. Enkäten delades ut i K-market Oliivi och S-market Lauttis. Sextio kunder besvarade enkäten.

Resultatet från enkätundersökningen tyder på att priset, läget, bemötande, stämningen, samt kundförmånskortet har en betydande inverkan på kundnöjdhet och kundlojalitet.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste