Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

It's just packing : Packages doesn’t matter in manufacturing?

Sivonen, Katja (2018)

 
Avaa tiedosto
Sivonen Katja.pdf (2.406Mt)
Lataukset: 


Sivonen, Katja
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804034038
Tiivistelmä
Tämä työ on tehty ICT-alalla toimivalle matkapuhelinvalmistajalle Huawei Technologies Co.,Ltd:lle. Yhtiö työllistää globaalisti yli 180 000 henkilöä, joista 80 000 työskentelee R&D:ssä.

Matkapuhelin markkinat ovat hyvin dynaaminen ja kilpailtu ala, jossa muutokset ovat nopeita ja katteet pieniä. Kun kilpailu on kovaa täytyy valmistajien löytää koko ajan uusia keinoja tehostaa toimiaan ja kasvattaa kateosuuttaan pysyäkseen mukana.

Design for manufacturing, Design for assembly ja Lean periaatteet ovat olleet mukana tuotekehityksessä jo useita vuosikymmeniä ja niiden hyödyt tuotannon ja kokonaiskustannusten optimoinnissa ovat testattu ja verifioitu useilla eri toimialoilla. Niiden käyttö tuotteen myyntipakkauksen optimoinnissa on ollut vähäistä, lähinnä siksi ettei pakkauksen tehokkuuteen ole kiinnitetty paljoa huomiota sen kustannuksen ollessa pieni osa tuotteen kokonaiskustannusta. Tämän työn tavoitteena on esittää tapa ottaa nämä teoriat käyttöön Huawein myyntipakkauksien kehityksessä, selvittää mitä on Design for packing guideline sekä luoda sen sisältö ja mitata sen käyttöönoton aiheuttamat muutokset pakkauksen kokoonpanon tehokkuudessa. Työn teoreettinen viitekehys perustuu edellä mainittuihin periaatteisiin, sekä tutkijan omaan tietotaitoon aihealueesta. Tutkimusmetodi on toimintatutkimus, jossa käytetään sekä kvalitatiivisiä että kvantitatiivisiä metodeja.

Tutkimus osoittaa yhden tavan määritella ja luoda guideline sekä todistaa valittujen teoreettisten viitekehysten soveltuvuuden sekä hyödyt myyntipakkauksen kehityksessä kokoonpanon tehokkuuden kasvuna.

Tutkimuksen aikana esiin nousi käyttöönoton haasteet sekä eri organisaatioiden strategia ja manageri tason sitoutumisen tärkeys, jotta työn tulokset voitaisiin ottaa laajemmin käyttöön. Tärkeäksi kysymykseksi nousi: Voiko sitoutumista olla ennen todennettuja hyötyjä ja voiko todentamista tapahtua ilman sitoutumista?
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste