VIP-päivän järjestäminen asiakassuhteiden rakentamiseksi
Bottas, Marjut (2018)
Bottas, Marjut
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804044076
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804044076
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä suunnitellaan ja järjestetään asiakastapahtuma. Opinnäytetyö on toiminnallinen, ja siihen sisällytetään pieni kvalitatiivinen tutkimus. Opinnäytetyön toi-meksiantaja on L-Fashion Group Oy:n YourFace Kouvolan Veturin myymälä.
Opinnäytetyön ollessa toiminnallinen sisältää se tietoperustan ja tapahtuman toteutuksen. Opinnäytetyö vastaa kysymykseen ” kuinka järjestää asiakastapahtuma onnistuneesti asiakassuhteiden luomiseksi ja kehittämiseksi asiakaskokemuksen avulla”.
Opinnäytetyössä perehdytään ensin tapahtuman järjestämiseen prosessina, suunnittelu-vaiheesta toteutukseen ja jälkimarkkinointiin. Tietoperustassa, joka on rakennettu kirjalli-sia lähteitä käyttäen, tutustutaan myös asiakassuhteeseen ja asiakaskokemukseen. Ta-pahtuman toteutus ja analyysi sisältyvät myös opinnäytetyöhön.
Opinnäytetyön tuotoksena muodostui asiakastapahtuma, joka suunniteltiin opinnäytetyön tietoperustaa hyödyntäen. Tapahtuma järjestettiin kauppakeskus Veturin YourFace myymälässä 2.12.2017. Tapahtuman tavoitteena oli saada myymälälle lisää kanta-asiakkaita ja ylläpitää jo olemassa olevien kanta-asiakkaiden asiakassuhdetta. Tapahtuman tunnelma-tavoitteena oli rento shoppailukokemus asiakkaille.
Tapahtuman painotus ja toivottu asiakasmäärä aamussa ei täyttynyt, mutta asiakkailta saadussa palautteessa kehuttiin aamun tunnelmaa. Tapahtumassa päästiin sille asetet-tuun tunnelmatavoitteeseen. Myös myynnillisesti tapahtuma oli erittäin onnistunut.
Opinnäytetyön ollessa toiminnallinen sisältää se tietoperustan ja tapahtuman toteutuksen. Opinnäytetyö vastaa kysymykseen ” kuinka järjestää asiakastapahtuma onnistuneesti asiakassuhteiden luomiseksi ja kehittämiseksi asiakaskokemuksen avulla”.
Opinnäytetyössä perehdytään ensin tapahtuman järjestämiseen prosessina, suunnittelu-vaiheesta toteutukseen ja jälkimarkkinointiin. Tietoperustassa, joka on rakennettu kirjalli-sia lähteitä käyttäen, tutustutaan myös asiakassuhteeseen ja asiakaskokemukseen. Ta-pahtuman toteutus ja analyysi sisältyvät myös opinnäytetyöhön.
Opinnäytetyön tuotoksena muodostui asiakastapahtuma, joka suunniteltiin opinnäytetyön tietoperustaa hyödyntäen. Tapahtuma järjestettiin kauppakeskus Veturin YourFace myymälässä 2.12.2017. Tapahtuman tavoitteena oli saada myymälälle lisää kanta-asiakkaita ja ylläpitää jo olemassa olevien kanta-asiakkaiden asiakassuhdetta. Tapahtuman tunnelma-tavoitteena oli rento shoppailukokemus asiakkaille.
Tapahtuman painotus ja toivottu asiakasmäärä aamussa ei täyttynyt, mutta asiakkailta saadussa palautteessa kehuttiin aamun tunnelmaa. Tapahtumassa päästiin sille asetet-tuun tunnelmatavoitteeseen. Myös myynnillisesti tapahtuma oli erittäin onnistunut.