Hämeenlinnan Vanhusten Asuntosäätiön sosiaalisen median käytön aloitussuunnitelma
Rasimus, Riikka (2018)
Rasimus, Riikka
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804044084
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804044084
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin Hämeenlinnan Vanhusten Asuntosäätiön toimeksiantona ja sen tavoitteena oli kartoittaa säätiökäyttöön sopivia sosiaalisen median palveluja ja luoda käytön aloitussuunnitelma valitulle sosiaalisen median palvelulle. Hämeenlinnan Vanhusten Asuntosäätiö oli harkinnut sosiaaliseen mediaan siirtymistä ja sen hyödyntämistä markkinoinnissaan, mutta ei tarkalleen tiennyt, mitkä sosiaalisen median palvelut sopivat parhaiten säätiökäyttöön, ja millaisia julkaisuja säätiön sinne kannattaisi tehdä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli sekä selvittää toimeksiantajan kohderyhmän sosiaalisen median käyttöä että esitellä keskeisimmät sosiaalisen median palvelut, joita säätiö voi markkinoinnissaan hyödyntää. Opinnäytetyö sisältää lisäksi Hämeenlinnan Vanhusten Asuntosäätiölle laaditun sosiaalisen median käytön aloitussuunnitelman, jossa on alustava suunnitelma siihen, miten säätiö voi lähteä sosiaalisen median mark-kinointiaan toteuttamaan.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä sosiaalisen median käytön aloittamissuunnitelmasta. Työssä esitellään ikääntyvien asumiskäyttäytymistä, kulutuskäyttäytymistä sekä sosiaalisen median käyttöä. Teoriaosuudessa käsitellään mainetta, tunnettuutta ja imagoa sekä niiden kehittämistä ja rakentamista. Tutkimusmenetelminä tässä opinnäytetyössä käytettiin toiminnallista opinnäytetyötä ja haastattelua. Haastattelu toteutettiin kahdelle saman alan toimijalle, joilla on jo sosiaalinen media käytössä osana markkinointiaan. Sosiaalisen median käytön aloitussuunnitelma koottiin suoritettujen haastatteluiden, kootun teoriatiedon sekä omien sosiaalisen median käytön kokemuksien pohjalta.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli sekä selvittää toimeksiantajan kohderyhmän sosiaalisen median käyttöä että esitellä keskeisimmät sosiaalisen median palvelut, joita säätiö voi markkinoinnissaan hyödyntää. Opinnäytetyö sisältää lisäksi Hämeenlinnan Vanhusten Asuntosäätiölle laaditun sosiaalisen median käytön aloitussuunnitelman, jossa on alustava suunnitelma siihen, miten säätiö voi lähteä sosiaalisen median mark-kinointiaan toteuttamaan.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä sosiaalisen median käytön aloittamissuunnitelmasta. Työssä esitellään ikääntyvien asumiskäyttäytymistä, kulutuskäyttäytymistä sekä sosiaalisen median käyttöä. Teoriaosuudessa käsitellään mainetta, tunnettuutta ja imagoa sekä niiden kehittämistä ja rakentamista. Tutkimusmenetelminä tässä opinnäytetyössä käytettiin toiminnallista opinnäytetyötä ja haastattelua. Haastattelu toteutettiin kahdelle saman alan toimijalle, joilla on jo sosiaalinen media käytössä osana markkinointiaan. Sosiaalisen median käytön aloitussuunnitelma koottiin suoritettujen haastatteluiden, kootun teoriatiedon sekä omien sosiaalisen median käytön kokemuksien pohjalta.